GI Laxpaj!

Här kommer receptet som jag lovade innan på GI LAXPAJ!

Pajskal:
2,5 dl dinkelmjöl
100g smör
100g keso

Fyllning:
200g rökt lax
2st ägg
2dl matlagningsgrädde
dill finhackad efter smak
1 liten brocolli bukett
salt, peppar, paprika pulver efter smak
ev riven ost på (något jag själv valde bort)

Blanda Mjölet,keso & smör i en bunke och knåda det till en jämn deg, tryck ut degen i en form och ställ i kylen i en timme. Grädda sedan i 15min i 200 grader. Ta ut och låt svalna!
Koka broccolin, och skiva laxen.
Lägg broccolin, laxen och dillen i pajskalet, blanda sedan ägg, grädde ost och kryddorna och häll i pajskalet! Grädda i ca 25min. Servera med Grönsallad!



Underbart god med ett knaprigt pajskal!!


Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall