Detta med sovandet-gravid!

Jag har läst att man helst som gravid ska undvika att ligga på rygg pga att det blir så tungt i magen så dettrycker på masa nerver som i sin tur kan ge kompikationer. Helst ska man tydligen ligga på vänster sida och sova!

Jag tycker oftast att höger sida är mycket skönare eller på rygg. Rygg väljer jag pga att jag hatar att ligga på just sidan, jag är enmag sovare. Ligger jag på sidan måste jag lixom hålla ena handen framför mig så jag inte "ramlar" framåt. Fredrik frågar ofta varför jag håller i mig, haha. Men stoppar jag en kudde mellan benen så får jag bättre stöd och sover lite bättre, dock ska man ta med sig denna jäkla kudde i varje vändning.
Ligger som sagt helst på rygg men detta gör ibland att ligamentet sträcker sig plus sendrag. Och jag vaknar JÄMT med huvudvärk då jag sovit på rygg ( har jämt varit så)

ja detta med att sova som ska vara något naturligt kan bli så omstädnigt.

Men vad gör man inte:) Den lille härjar på för fullt där inne iaf och har gjort det hela dagen:)


Kommentarer
Skrivit av: Linda

UUuuuuuhhh näää, de e då inte lätt o sova bra när man e gravid!! Men det gör tydligen inte så många som e gravida...det har ja läst... :)

Har själv haft en sömnlös natt, finns INGET sätt o ligga på som e skönt! bläää...

Men vet du va ja mer läste, man ska inte dra upp knäna mot magen så man får upp bebisen högre i magen, för då kan man bli sparkad på revbenen, o så kan den lille fastna med foten mellan 2 revben!!

Den kommer loss enkellt själv, men det lät inte så mysigt :/

Kramkram, ha en fin dag!!

2011-04-05 @ 09:07:06
URL: http://netstockings.wordpress.com
Skrivit av: Angelica

Jag sover mest på vänster sida, men även på höger och på rygg. Har läst att man inte ska sova på rygg de sista veckorna av graviditeten. Alltså efter vecka 35, men vissa få sluta tidigare då det får det jobbigt med andningen. Lite beroende på hur bebisen ligger i magen, men nu tror jag det inte är ngn fara för nån av oss =)

2011-04-05 @ 11:18:00
URL: http://missakerlund.blogg.se/
Skrivit av: Frida H

Då graviditeten börjar kännas mest och synas från v. 25 så är det inte lång tid från v. 25 till 40 tidsmässigt och planeringsmässigt.

Men det är det sovmässigt! Folk klagar över en tuff helg eller en tuff jobbvecka, testa 4 MÅNADER av knepigt sovande. Jag lider med dig. Som tur är sover man som en bebis första natten bebisen är ute ;)

2011-04-05 @ 13:03:23
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Frida: Jo det känns ju som en evighet. Jo jag ska verkligen sova på mage då, ska bli så JÄKLA skönt:D



Angelica: Ja men det kan jag tänka mig, men jag tycker ju att om det vore "farligt" för kroppen/bebisen så borde ju kroppen se till att varna. Kanske därför vi sover så dåligt och vänder på oss hela tiden:)

2011-04-05 @ 13:57:37
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Linda; Nä jag vet hur det är:D Man är lika trött då man vaknar som när man går o lägger sig typ.

Ohhh det lät lite läskigt faktist och gör säkerligen mycket ont oxå, min bebbe kommer nog inte så högt upp än, men snart. Kan ju vara bra att tänka på=)

Hoppas solen skiner på dig i Sthlm. Kram

2011-04-05 @ 13:59:12
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Kajsa

Jag längtar efter att helt problemfritt kunna sova på mage! Den är ju säkert extra mjuk och skön att sova på då också. Som en extra madrass :)

2011-04-05 @ 14:42:28
URL: http://kajsasundin.blogg.se/
Skrivit av: Maja

Jag är också en magsovare, tycker att det är galet jobbigt nu när man inte längre kan ligga sådär skönt som man brukade göra. Jag brukar slinka in en mellanstor kudde under magen som stöd så att jag inte rullar över. Men som du säger, då måste man ju flytta med dem när man vänder sig:S



Jajamensan, det är en tibbe jag har:) Jag är i v24, väntar tvillingar:) Dudå? Första barnet?:)

2011-04-05 @ 16:18:38
URL: http://mcaria.blogg.se/
Skrivit av: Maja

Åh, bra tips! Ska genast kolla in den sidan:)



Japps, det blir två pojkar för min del. Var helt säker på att det skulle vara EN tjej, ack så fel jag hade:D Jajamensan, det är vårat/våra första också så det känns otroligt pirrigt och lite läskigt:)



De tre första månaderna mådde jag rent utsagt röv. Spydde, hade yrsel, kunde knappt resa mig ur sängen vissa dagar.. Hur mådde du?

2011-04-05 @ 17:50:38
URL: http://mcaria.blogg.se/
Skrivit av: missfranklin

jag har byggt mig en liten grop... :-) en eller två rejäla huvudkuddar (måste ju upp för tätt näsa) och så en sådär halvstor lagom kudde på var sida om mig. En kilar jag in under ryggen så jag inte "välter" över på rygg (då vaknar jag och mår busilla) och en under magen så det inte blir framtungt. och så är det bara att vända bäst man vill. den där mellan knäna är det dock värre med, den har jag skippat... :-)

2011-04-06 @ 08:03:33
URL: http://missfranklincooking.blogspot.com
Skrivit av: Jennie - snart har jag min bebis här

sv: Jag beställde vår vagn över internet ifrån en butik som heter Anna och Axel, det tar max 7 veckor innan vagnen är här. Vår tog 6 veckor. Jag är så nöjd, med tanken på att jag har hund så känns det bra med en stor och stadig vagn :) Märket är Nowalex..



Ja men visst är det, alltid kul att kolla på vad andra har för vagnar. Vi ska ha en 3-hjuling som sittvagn sen när barnet mer sitter och är vaken :)



Vi vet inte könet, så vi väntar oss på en överraskning :) Jag bara längtar och kunde inte vara stoltare över att inte veta, fast jag dör av nyfikenhet ibland :D



Vet ni vad det är ni väntar er?

2011-04-06 @ 11:46:34
URL: http://jenniezen.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall