Barnvagn!

Japp då börjar en nu vecka då, lite jobb och mycke ensamtid:/ trååååkigt, men så är livet, och fredrik är duktig som jobbar så pass mycket som han gör!

I ferdags var vi på bio, såg sanctum, var OK. Dock lite för förusägbar och 3D effekterna var sådär, men var gratis biljetter så gjorde inget direkt!
Annars har helgen varit lugnt, var på IKEA & babyland igår, kikade lite och handlade lite.

Detta är 2:a gången som vi kollar på barnvagnar(klämmer, känner, rullar, puttar och diskuterar) i 2 olika butiker, båda gångerna har INGEN i personalen frågat om vi vill ha hjälp( jag vet att vi kan fråga själv, men jag är en pricip fast människa), och det stör mig som FAN. Vi kommer lägga ner kankse 9000 på en barnvagn och ingen är intresserad av att sälja. Efter 30 min av 2 kassörskor som bara står o pratar så gick vi. Jag jobbar själv innom service / handels yreket och har gjort det i 5år, och det är sådant man vinner kunder på, visa att man är intresserad av kunden och erbjuder sina tjänster!
Ska till Malmö nösta helg och kika med svärmor, får hoppas den butiken är bättre!

När vi ändå talar vagnar vad har ni för vagn/ eller ska köpa? Jag har besluts ångest:P

Nu söndag och jag ska kolla lite tv för fredrik e o repar!

Kommentarer
Skrivit av: Therese

haha jag som tkr det är så skönt när dom inte springer efter en i butiker ovh man får välja själv om och när man vill ha hjälp, fast sen beror det på vad det är för butik oxå. Vagnar vill man ju väldigt gärna ha hjälp med :)

2011-02-27 @ 20:50:08
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: madde

Therese: Jo jag håller med dig, MEN ser dem att jag står och kollar på samma sak i 30min då tycker jag att det ska komma fram och iaf fråga om det kan hjälpa än!

2011-02-27 @ 21:02:29
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Angelica

TIPS: http://www.annaaxel.se/index.php?cPath=24_26&osCsid=b72902ef9c293b2fd83715cae28d819b



Vi har denna vagn och vi är SUPERNÖJDA! Vi slapp dock frakten då vi bor i samma län, vi åkte o hämtade den istället. Har endast haft punka en gång sen juni 09. (pga taggbuskegren) Den är lätt att köra, rymlig, du får plats med massor matkassar under vagnen, den tål massor av snö och du kör inte fast tack vare de stora däcken.

I liggdelen går det ställa upp ett ryggstöd för bebisen när den börjar vilja sitta upp lite, men är för liten för att endast åka sittdel. :)

Vi köpte till ett paket med åkpåse, regnskydd och insektsnät. Regnskyddet är genomskinligt så vår Aimee har aldrig "klagat" på att ha det över vagnen för hon ser ju fortfarande ut. Åkpåsen är jättevarm och härlig nu när det är kallt! :)

2011-03-01 @ 09:54:56
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Skrivit av: alexandra

håller med om att det var dålig stil, jag är som therese och hoppas på att de inte ska se mig typ =) tänkte bara säga att vi hade en emmaljunga först och dom var grymt bra, man tror inte att det ska vara sån stor skillnad men sen köpte vi en crescent för den var sååå snygg =) men det är skit, emmaljungan är så bekväm om man ska gå mycket, särskilt på ojämnt underlag, det märks inte om det kommer stenar och sånt, sen smidig att leva med oxå. Crescenten är stenhård i dämpning om man jämför och ranglig! Det är så mycket jag kan hjälpa dig =)

2011-03-01 @ 21:16:27
Skrivit av: Madde

Alexandra: Haha jag förstår vad du menar, men jag går jätte mycket efter personal & service då jag hanldar och framför allt då det rör sig om nästan 10 000kr. Går jag in i mindre butiker nöjer jag mig med ett hej;D Annars tycker jag att personalen iaf ska visa att dem finns som hjälp!



Jo vi funderar på en emmaljunga faktist, har ju så mycket kullersten här så dålig dämpning är inget för oss! plus att mina föräldrar bor på landet!



Tack för tipset:D

2011-03-01 @ 21:24:18
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Frida H

När vi letade ville jag ha en som var vändbar, hade både ligg- och sittdel. Den skulle ha rörligt handtag som kan kunde böja ner och böja upp. Vagnen blir mindre i bussen (färre folk som går in i handtaget när bebisen kanske sover!!) och eftersom Micke är 190 slapp han böja sig för att hålla i vagnen.

Sedan swiwelhjulen älskar jag! Du vet, kundvagnshjul så man slipper trycka ner vagnen vid varje krök eller sväng. Tar mindre på ryggen och skitbra i trånga utrymmen, bussen är ett bra exempel igen. Åkte mycket kollektivt så! Våra gick att stänga också, för swiwel på kullersten eller i snö är ingen hit!



Sedan tillbehör är bra. Vi valde tyvärr en vagn utan tillbehör eller som är standard i sina utförande så att leta solparasoll var ett helvete! Dock är alla myggnät och regnskydd universialanpassade, skitbra!

Bra med plats UNDERTILL.. och lättillgängligt ska det vara. Man ska bara kunna köra ner i påse utan att böja sig ner, krångla runt och böka. Det fick vi göra med vår :(



Vår vagn hade mindre dämpning än vad de flesta vagnar har men aldrig klagade adam eller väcktes. Tänk på att med bättre dämpning ju mer wobblar och gungar vagnen, jobbigt att gå med! Den måste ju ge efter vid varje hål. Så för att liggdelen ska vara still så rör sig istället hela stommen.

Sedan gillar ju barn skump. Adam älskade kullersten och har nog aldrig mött en bebis som inte somnar av tröskeltricket (dra vagnen ganska hårt över en valfri tröskel).

2011-03-03 @ 13:00:26
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Frida:

Tack för dina åsikter och tips, jag tycker det är skiiit svårt. på något sätt älskar jag det robusta vagnarna med 4 lika stora hjul. Dock ska det vara separat ligg & sitt del plus att den ska vara vändbar helst! Men sedan vill min sambo ha sådana hjul som du har/hade.

Ja vi ska kolla i morgon, får se vad vi hittar,



Svårt som sagt!

2011-03-03 @ 13:52:57
URL: http://madeleneklund.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall