Amma offentligt!

Ja detta är ju ett hett ämne, jag personligen fattar inte hur man kan störa sig på detta, tycker att vill man inte så så kolla inte då idioter! Ett hungrigt barn måste ju få matas, vart man än befinner sig....sitter jag på en rastaurang och bebis vaknar så skiter ju inte jag i maten och går bara för att amma.
Däremot så vill jag vara mycket diskret, jag vill inte flascha mina bröst och jag har respekt för alla andra i omgivningen.

Vi har ammat offentligt 2 ggr, en gång i en "park" Men där var bänkarna omringade av buskar så man hade sina egna små bås man satt i mysigt och behändigt:D
Andra gången var idag på en ute servering vi var båda skylda med en stor filt så det gjorde jag bra:D


DOCK gud så bökigt det är med amningsnapp då man sitter ofentligt, först ska jag få på den, sedan skall jag få dit ungen utan att nappen flyger iväg! Idag skötte sig Ralph utmärkt och hitta bröstet perfekt och åt bra, men gruvar mig lite för nästa gång även om jag försöker ta det som det kommer och sköte det diskret så kan man inte förutspå vilket humör han är på!


Hur känner ni för offentlig amning?

 

Btw jag är så JÖKLA trött idag, skulle hjälpa Fredrik att knäppa sina bakfickor på sina nya shorts och började AS GRARVA, vet int evarför och han fick för sig att dem satt fult i hans rumpa! Dem satt jätte fint, men jag kunde inte sluta skratta! Efter ett tag trodde han dock mig så nu är han ute i sina fina shorts:)

Kommentarer
Skrivit av: Anna

Detta var jättejobbigt för mig innan jag gjort det. Jag tänkte mest på hur andra skulle tänka. Premiären blev på en bänk vid Petters gatukök med en filt som täckte det som behövdes täckas :) Kände mej nöjd & stolt att jag övervunnit "rädslan" :) Samma dag fick jag amma på bussen oxå :s Det gick bra :) Jag tror nog mest att det handlar om hur man själv tänker. Så länge man täcker allt så tror jag inte att folk bryr sig faktiskt. Eller det är iaf vad jag hoppas ;)

2011-07-09 @ 21:09:18
URL: http://aannaa.blogg.se/
Skrivit av: Therese

det är ju en självklarhet att man ska få göra det! dock håller jag mig ifrån det då jag inte alls trivs med det, men det kan nog ha lite att göra med att jag tkr amningen är bökig och inte alls rolig annars oxå!

2011-07-10 @ 11:53:05
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: Angelica

Jag vill att fler ska amma offentligt, gärna så de även flashar brösten lite - ALLT för att samhället någon jävla gång ska normalisera det mest naturliga i världen :)

Själv hade jag också amningsnappar samt jättepattar - så jag kunde inte dölja att jag ammade. Men tittade någon snett så tittade jag tillbaka ;)

2011-07-12 @ 11:34:14
URL: http://aimeesmom.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall