Egen säng!

Hur många av mina läsare har/hade sina barn i sin egna säng ( alltså sov mer er )?

Jag sa från början och säger fortfarande att Ralph SKA sova i sin egna säng men får komma till oss vid morgon matningen! DOCK tycker herrn annorlunda......På dagarna duger det endast att sova om han får ligga i soffan ( på sin stora kudde ) eller i vagnen ( om vi kör med den ) eller i våran säng. Lägger vi honom i sin spjälsäng vaknar han efter MAX 5min och vägrar somna om, jag fattar int evarför den e så oskön. Han e alltså vaken i flera timmar om han ligger där, så flyttar man han till soffan o han somnar DIREKT! Han är inte skrikig utan ligger där så länge det är roligt sedan tröttnar han och vill bli road, visst kul han e vaken men jag vill hinna göra annat oxå än att ha honom på magen 24/7.

Och nu duger de inte att sova i sin spjälsäng på nätterna heller, inatt vid 3 lessnade jag på att få honom att sova då jag själv hade ögonen i kors så då la jag han i min säng och ungen somnade! det possetiva är att han sover flera timmar i sträck när han sover med mig gemfört med om han sover själv!

Men är såååå kluven, vill inte ha han hos oss ( låter elakt) Men dels så blir det en vana, så kommer han sova där tills han e 18:P plus att jag läst att spädbarns död ökar om barnet delar säng med sina föräldrar.....:( Nä jag vet inte jag!

Hur gör ni?

Kommentarer
Skrivit av: Fia- mamma till Edison

Edison sov med mig de första veckorna, sen sov han i sin vagga som stod slickad vid min sängkant hihi... nu har vi en sidebed, typ världens bästa uppfinning? Har fått låna den av en kompis och får jag fler barn ska jag köpa en för det är super! Då har man bebisen i en egen säng men i samma på ett vis! Ibland när Edison inte kan somna om vid matningen på morgonkvisten (4-5) så får han sova bredvid mig nu också. Aldrig i mitten för pappan i familjen rör sig så mycket i sömnen!



Sv: Åh jag har fortfarande svårt att lämna bort Edison! Men tänker att jag måste öva mig någon gång ibland :P Tror både bebis och mamma mår bra av det. Men inte för ofta hihi... Det kommer dröja tills jag är redo att lämna bort honom över natten gissar jag!

2011-07-29 @ 08:27:15
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Skrivit av: Felicia Mix

Sv: Tack! Det ska somsagt bäddas om så att vi matchar med den stora sängen men man vet ju aldrig när det är dags så det är bara att vänta in rätt tillfälle ;)

Angående att sova själv, är det så viktigt? Det känns som att det kommer när det kommer.

2011-07-29 @ 08:46:56
URL: http://www.underbaramix.wordpress.com
Skrivit av: Carina

Elmer sover med oss i sängen. Från början ville jag inte ens ha han sovandes i sin säng för jag var så rädd att han skulle sluta andas och att jag inte skulle höra honom. Jätte harig morsa.:) Jag har aldrig hört att spädbarnsdöden är högre för att de sover i sängen. Tycker det är mer skrämmande att de ligger själv o man inte ser dem! Men nu när sommaren är slut och vi återvänder till Umeå, DÅ ska vi försöka få E att sova i spjälsängen. Försöka iaf. Det är ju så mysigt att ha han i sängen...:) Men klart, jag förstår vad du menar. Man vill ju ha lite egen tid med gubben någon gång också.:)

2011-07-29 @ 09:33:20
URL: http://tornedalingen.blogspot.com
Skrivit av: Anna

Hej! Har samma "problem" med Max. Han somnar i min famn mellan 20-21. Sen lägger jag över honom i sin säng vid 22 & där sover han tills 5 ca med 1 ibland 2 matningar emellan. Men sen vill han inte ligga där mer utan bara hos mig. Så då brukar han få sova på mig & då sover vi till 8.30-9.30. Jag vill inte heller att han ska vänja sig vid att sova hos oss.

Läste denna artikeln & kändes det bättre:)



http://www.libero.se/Pages/General/Article.aspx?id=23178

2011-07-29 @ 11:31:56
URL: http://aannaa.blogg.se/
Skrivit av: Emma - mamma till Lovisa

Vi har lilltjejen mellan oss i sängen :) Tror det här med spädbarnsdöd är främst om man druckit lite alkohol, är ovanligt trött osv... Men vi ville ju ha henne i sängen och blev nästan lite besvikna när vi insåg att hon sov lika bra i egen säng... Men jag tycker jag märker ett allmänt "kontrollbehov" hos henne nu (hon är 2 mån), ligger vi inte nära henne när hon slår upp ögonen så blir det katastrof direkt! Men jag tänker mig att det nog är en fas som går över, hoppas det iaf :)

2011-07-29 @ 22:53:55
URL: http://lillalois.blogg.se/
Skrivit av: Angelica

Vad jag har fått höra är att spjälsängen kan kännas "stor och otrygg" och att de därför sover osäkert där i början. Förstå om man haft det alldeles trång och tryggt runt om kring sig i magen och sedan ska ligga i en stor säng själv. Därför en vagga kan vara bra i början, om man inte vill ha dem i sängen.



Dock är jag ingen expert, utan jag fick bara höra detta av en barnsköterska.

2011-07-30 @ 08:34:52
URL: http://missakerlund.blogg.se/
Skrivit av: Angelica

Föresten, igår när jag var till Barnmorskan så lästa jag en artikel där en massa skrev in om att hennes bebis lät som ett monster på natten när han sov. Haha! Då tänkte jag genast på dig och Ralf =)

2011-07-30 @ 08:35:57
URL: http://missakerlund.blogg.se/
Skrivit av: Schumiferrari

Mina grabbs har sovit mycket i vår säng och nu sover sällan den store 3,5 och den lille kan komma någon natt vid 4-5... Så det funkar bra att vänja dem av med det.. Risken för plötslig spädbarnsdöd är snarare mindre om han sover hos er.. Den undersökningen som kom då i våras hade ju med fulla föräldrar, föräldrar på sömntabletter mm...

Så jag hade låtit honom sova i sängen så att ni alla får sova...

2011-07-30 @ 12:39:09
Skrivit av: Karin

Våra barn har alltid sovit i vår säng från födsel fram till ungefär 1 års ålder då dom börjat sova i egen säng men vaknar oftast mitt i natten och får komma över till oss. Personligen så känns det tryggast + att jag behöver inte "vakna o gå upp" när barnet är hungrigt, bara häva fram en tutte och somna om... ler

Gör på det sätt som känns tryggast för dig, strunta i vad andra tycker o säger!



Kram Karin

2011-07-30 @ 13:08:40
URL: http://www.bagerskan.se
Skrivit av: Therese

mejja har börjat sova i sin säng om nätterna för några dagar sedan bara, fast hon måste somna till bröstet i våran säng först så får vi lyfta över henne sen. :) tkr det är skönare att hon sover i egen säng så kan man sova bättre och + att andreas oxå får sova i sängen haha!

2011-07-30 @ 14:02:32
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: Annette

Åh jag tänkte exakt som dig innan Lias föddes.. på bb sa dom till och med att han skulle sova hos oss....

dom tre första dagarna somnade han i sin säng... men vägrar somna om i sin egen säng... så nu sover han hos oss.... fast jag sa att mina barn aldrig skulle sova hos mig..... men det med PSD är väl mest om man har druckit och delar säng med sitt barn... annars skulle samsovning vara bra... min bm sa att en insomnia napp är bra för och undvika PSD....

2011-07-30 @ 20:19:37
Skrivit av: Dessi - Home and desire

Vilmer sov i vår säng i 2-3 veckor, sen började vi lägga över honom i spjälsängen som stod brevid min säng. 2-3 veckor senare flyttade vi sängen bort i hörnet där det var tänkt att han skulle sova från början och där sover han bra numera. Dock så lägger jag oftast alltid över honom i vår säng vid "nattmatningen" vid 05-06 och så sover vi 2-3 timmar till! :)

2011-08-01 @ 22:05:22
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall