Kontroll på akuten!

Natten har varit ganksa lång (läs kort) då lilleman inte ville sova, han låg o knorrade bara:) Upp tidigt för vi hade tid på akuten halv 9, och innan dess ska man amma, byta blöja lera gånger om mm:)
Men allt gick bra, han är så duktig då dem sticker den stora nålen i hans lilla hand, han har blåmärken på både händerna efter alla stick:( Lill gubben, men han säger inte ett ord. Alla värden såg bra ut, men gulsoten har stigit liiiiiiiite men hon tyckte att han var i så fin form och att dem stigit så lite så det var ingen fara. Vi ska sola honom här hemma så mycket vi kan och så ska bvc ha koll på honom! Om han böir super slö eller äter dåligt skulle vi kontakta dem igen!

Vägde han även idag och nu väger han nästan 3,5kg:P 3482g så han har gått upp fint i vikt:P
Nu vaknar han så nu skall jag byta blöja o amma igen!




Och nu har det gått någon timme, han inte ens posta detta inlägg:P Men han sova lite iaf ocg slänga in i tvätten och äta.....nu ligger lillen o knorrar så antar att det är dax o amma igen snart haha, ja det går bara runt! han bet mig i bröstvårtan sist så jag började blöda....AJ!


 

Pappa har varit framme med kameran såg jag;) Vår lilla rockare!


Kommentarer
Skrivit av: Carina

Vad skänt att han hade gått upp såpass mycket i vikt!:) Jag tror att Elmer har knorrat lite på natten på grund av att han hade gått upp så mycket på kort stund. Barnmorskan sa att de då kan få gaser i magen som gör ont. Ska hålla tummarna för er så att hans gulssot inte stiger mer och att ni inte behöver sticka stackarn mer. Vad låg värdet nu sist på?



Jo amningen funkar tack och lov utan problem. Lite ömma vårtor, men inga sår eller sånt. Frågade dem på BB och på BB Hemvård om tekniktips på hur man håller han för att undvika problem och deras tips verkar ha hjälpt! Han greppar bröstet bra och suger som bara den.

2011-07-07 @ 15:58:33
URL: http://tornedalingen.blogspot.com
Skrivit av: Therese

men gud vilken söt LITEN gitarr! :D vart har ni hittat den? :)

2011-07-08 @ 15:17:18
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: Madde

therese: Visst e den:P Min sambo e ett stort fan av Yngwie Malmsteen så denna lilla gitarr e en kopia av hans gitarr ;P Tror han köpte den på ebay.

Men annars har jag sett att bokia (tror jag ) Har massa små instrument miniatyrer.

2011-07-08 @ 19:56:08
URL: http://madeleneklund.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall