Gravid v26!

Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 12 jul 2011
Du har 104 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.


JAG: Nä jag har inga problem med kramper, dock börjar halsbrännan bli allt mer påtaglig och kommer mest på kvällarna och nätter. Är jag hungrig så blir det ännu värre. Men men bara att stå ut, hoppas det vänder snart dock!
Annars mår jag bara fint, lite ont i ryggen får jag och går mer o mer som jag faktist är gravid:P Pyret sparkar på som bara den där inne och jag känner att han märker om jag vänder på mig eller hur jag ligger, för då blir det extra fart:)


Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall