Längtar, planerar & pysslar!

Vårat kommande "barnrum" är som jag skrev tidigare en ända röra, och jag längtar mer och mer att få i ordning på rummet, att få det personlig och mysigt. Har så mycket visioner och tankar om allt som jag vill fixa och pyssla med.
Jag har ju hela lgh i shabby shic så jag vill ju att bebis/barn rummer ska gå i lite samma tema på möblerna, men vill ändå ha en barns charm i den.

En möbel:
Ja vi måste hitta något som kan passa att ha som möbel i barnrummet, för leksaker och kläder och annat som hör till, jag HATAR ju IKEA ( *host Linis host * ;P....) så jag vill hitta något personligt att ha där inne. Hittade denna bilden och det får bli mitt ledmotiv på vad jag vill ha där inne:



Så nu ska vi ut på loppis! Först måste jag få bort våran "data" hörna som står i det rummet, men har redan skaffat ett nytt skrivbord som ska få stå i sovrumme ist, måste bara hitta en snygg gammal kontorst stol som passar in som ska få stå med skrivbordet.

Det ska även upp en stor väggmålning i baby rummet, temat är Barbapappa. Jag älskade dessa då jag var små, det är mycket färg och det står för något bra faktist om man tänker efter ( bara det att pappa e rosa & mamma e svart)

Ja här fick ni en del av mina ösnkemål:P Komme rnog komma upp massa mer och ni få rväl se resultatet i slutet haha, om jag får ihop det!

Bebis vet nog att vi pratar o diskuterar om han för gud så han lever om:D




Kommentarer
Skrivit av: Angelica

Ooh, jag vill oxå har barbapappa. Älskar den stora kramgoa barbapappanallen som finns på Åhlens. Var och kramade på den senast idag =D



Jätte fin möbel det där. Har sett att många mindre inredningsbutiker har mkt fint med lite mer "gammaldags" möbler. Dock kostar de där efter också så loppis kanske är ett bättre alternativ.



Men inte är det väl nå fel på Ikea?? Jag som precis beställt en garderob däifrån.. snyft! Haha! Men det kommer faktist inte att bli nå bebis grejor därifrån (säger jag nu).

2011-03-02 @ 00:16:07
URL: http://missakerlund.blogg.se/
Skrivit av: Therese

du får springa på loppisar ;)



Ja jag älskar me barbapapa! vill oxå ha en väggdekoration av dom i lil*ns rum sen! :D och så vill jag ha hela familjen i mjukdjur! :) synd att som är så jäkla dyra :S

2011-03-02 @ 08:51:39
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Angelica: ja barbapappa e underbara.



Jo det är ju svindyrt att köpa nytt som ser gammalt ut, och köper man det gammalt från butiker som vet det så är dem svindyra att köpa vintage oxå. Så bästa sättet är att vara lite händig och ha tur på loppisar!



Haha Nä det är inge fel på Ikea, det är bara det att jag vill som sagt ha en gammal stil hemma och lantligt och jag tycker det känns sådär att handla på ikea då, dels syns det att det är ikea och då blir det lite fattigt om du fattar vad jag menar. ( Jag har själv ikea möbler hemma) Och antagligen kommer bebbens säng komma från ikea!:)



Och dina garderober var super fina;)

2011-03-02 @ 16:32:21
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Therese: Japp får göra det:D



Jo det är jätte dyrt. Du får sy dem själv;)

2011-03-02 @ 16:33:28
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Yasmine L

BARBAPAPPAA ♥♥



Jag köpte på Åhlens i enköping till Dennis i födelsedagspresent en Barbasvart gossedjur 99:- hela familjen fanns som man kunde köpa, dem borde ju finnas överallt på alla åhlens i sverige :D tänkte tipsa dig om det om nu temat är Barbapappa och du vill ha lite sådana gossedjur :D

2011-03-02 @ 20:54:28
Skrivit av: Madde

Yasmin: Oki:D Jag får se, blir nog inte temat, men vägg målningen får ha det temat, då det passar lite längre i åldrern plus att det är mycket färg och härliga former:D

2011-03-03 @ 00:55:23
URL: http://madeleneklund.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall