Piercingar gravid!

Jag vet ej om jag är den ända som har detta problem av dessa som läser min blogg:P Men jag skriver om det iaf! Jag har många piercingar (älskar dem) och de sitter utspridda på i stortsett HELA kroppen, vilket betyder att några av dem kommer att påverkas av graviditeten. ( om man åker på akut kejsarsnitt vet jag ej om alla blir påverkade, men komme rju ta längre tid att ta ut alla än att bara tejpa över dem).
Första problemet mötte jag på då vi gjorde ultraljudet, då fick jag ej ha piercingen i naveln( hon som gjorde det 4 veckor innan brydde sig inte) så läkaren fick hämta en tång, för jag får inte upp mina piercingar själv.
Efter detta skulle jag gå och köpa en plast(ptfe) stav ( en sådan man kan opereras med) Men då sa den piercaren att även fast man har en böjbas stav så finns risken att det blir sådant tryck på huden att man får massa bristningar runt hela naveln pga piercingen. I panik lät jag piercingen vara ute. Har haft den sedan jag var 15 år tror jag så det är 10år, men tror redan att den växt igen, vilket skit. Men men är väl bara att ta ut den!

Är ju iof inte alls snyggt att ha den kvar;P
Nästa problem är piercigen i bröstet. Den kan jag ju ha i ända fram till förlossningen, sedan är alternativen att ta ut den helt då jag planerar att amma (om allt går som ja vill) Eller så kan man ta ut den varje gång man amma. Vilket både kommee ta tid och vara jobbigt. Plus att jag läste att det är större risk att bebisen får svamp i munnen och att den som ammar får det på bröstet, då känns det inte värt det.
Min intim piercing får jag väl ta ut under förlossningen ( då den inte fastnar och råkas dras bort AJ) Och sedan stoppa i den direkt efter ( om man minns).
Ja så efter man är klar me dallt får man väl börja om igen då om allt har läkt igen och man vill ha tillbaka dem ( jag känner mig sjukt naken utan piercingar & osexig) Pengar, tid och smärta (pengarna som är värst:P)
Ni har har pirecingar eller har haft hu gjorde ni/ tänker ni göra?

Kommentarer
Skrivit av: Therese

jag gruvade mig inför hur det skulle bli med naveln då jag sett andra gravida som fått stora ärr efter sina piercing-hål. även fast man tar ut den innan så finns ju ändå hålet kvar som det blir ärr av...



men än är det inte så farligt faktiskt. Har inte alls blivit ett lika stort ärr som jag trodde (ett stort "V" över hela magen) lite uttöjt och rött är det men inget att klaga över än, men det kan ju bli större dom sista veckorna oxå. Ångrar nästan nu att jag tog hål i naveln en gång i tiden, om nån hade visat mig hur det kunde bli när man var gravid då skulle jag nog ha tänkt efter en extra gång... kommer nog inte sätta i eller ta om hålet sen heller, saknade det inte så mkt i somras...

2011-03-02 @ 21:09:33
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: Frida H

Navelpiercing har de flesta tagit ut som jag känner.

Men intimpiercingar fick jag höra av min egen MVC-sköterska att det inte skulle vara några problem alls. Jag har ingen men på något sätt kom diskussionen upp :)

2011-03-02 @ 21:18:50
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Therese: Jo jag har tagit ut min oxå, än syns inget tror inte ens jag kommer få putnavel faktist då min navel är SJUKT djup;) Men vi får helt enkelt se hur det kommer bli:D

Jag älskar ju mina piercingar;P men måste gå ner i vikt innan/om jag tar om min i navlen!

2011-03-03 @ 00:52:47
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Frida: Jo som sagt tagit ut min oxå, och även fast jag haft den i 10år så läkte den snabbt ihop( bra läk kött)



Nä tror inte heller det ska vara något problem ( inte pratat med min bm) Men läst att det rekomenderar än att ta ut den så att de inte fastnar i den( så liten så tycker det borde vara omöjligt;P)

2011-03-03 @ 00:54:15
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Jane - ROCKBLOGGEN

Jag har en klitoriskappa och christina över den. Är inte ens gravid, men funderar på hur det skulle vara om jag skulle föda barn. Kan man vägra att ta ut den? Vill ABSOLUT inte behöva ta om den den dagen (aj!)

2011-04-04 @ 02:03:59
URL: http://thediarybitch.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall