Spjälsängar & Skötbord?

Detta är ju en djungel, nu har ju vi en budget att följa, vi kan inte köpa en spjälsäng för 4000 kr även om jag skulle vilja! Men det finns så mycket fint där ute, men det skall samtidigt vara praktiskt, inte bara snyggt ( min sambo skiter helt i utseendet) Plus att man vill ju ha det säkert oxå så klart!

Sedan när det kommer till sängar, jag skulle vilja ha en vagga i början men då blir ju priset mycket högre om vi först ska köpa en vagga och sedan en spjälsäng. Då kan man ju köpa en snyggare spjälsäng för samma pris som båda dessa!

Här får ni lite smakprov iaf:)


Denna från IKEA ( haha jag vet ) Dock skulle jag vilja ha båda kortsidorna täckta, men är mycket bra pris på denna!



Helt underbar oval säng!


Troll Baby vagga kostar runt 1500kr tror jag! Gullig men då måste man ha en spjälsäng längre fram!



Även denna en Troll säng, så SJUKT snygg!



Vagga som sedan blir en liten barn soffa. ( detta gillar jag, då man kan fortsätta använda den trots att bebben växt ur den!


Och hela denna serien hade man ju bara kunnat svimma för, GUD så fin den är, älskar kryssen som påminner om ladugårdsdörrar!

Sedan den stora frågan om skötbord:

Rymmligt skötbord med korgar under.


Badkars skärbord( vi får inte plats med ett vanligt skötbord i vårat badrum) Dock vet jag ej hur jag känner för detta, dem e fula och känns osäkra! Dock nära till vatten!


Hensvik skötbord från IKEA ( samma serie som spjälsängen ) Kan man sedan använda som hylla!



Troll Serien, skit snygg dock lite lite yta för prylar!


Vilken är eran favorit?

Kommentarer
Skrivit av: Angelica

Jag vill bara säga att det är så kul att få följa denna blogg med!! :) Tycker om bilden med peircingen... hihi ser lite kul ut. Gör det ont??



Vi har Hensvikserien från Ikea. Skötbordet är bortplockat så nu är hyllan en jättebra förvaringsmöbel för alla leksaker och böcker. Sängen är fortfarande spjälsäng(men i sommar köper vi nog till extrabrädan och tar bort ena spjälsidan så hon själv kan kliva i och ur sängen :)



Kramar till er!! //Angelica i Angelicas Cupcakes :)

2011-03-03 @ 18:45:31
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Angelica: Vad roligt att höra:D Läser din "privata blogg oxå;)

Jag har tagit ut min piercing i navlen, så det känns inget. Dock kan jag fatta om det blir fult då då huden är helt sträckt där, jag vågade inte chansa och ha den kvar om man får massa fula bristningar!



Jo vi kommer nog oxå köra på den serien om inte mina föräldrar får för sig att sponsra med något roligare;)

2011-03-03 @ 19:43:30
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Therese

åh den där vaggan man kan göra om sen var jätte fin!! :) tkr faktiskt den där hensvik serien från ikea är himla fin även fast det kommer från ikea! :) och som sagt bra när man kan använda det sen oxå :)

2011-03-03 @ 20:18:05
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Therese: Jo den är faktist mycket fin!

Ja vaggan är super söt, tror bara att den är väldigt låg.

2011-03-03 @ 20:28:10
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Frida H

Sängen ska ni köpa ny tycker jag!

Och jag har såna vyssalullfötter på min från BRIO.

http://www.barndesign.se/se/article.php?id=5309&art=1349523&grp=346731

Där får du din vagga!

Men tänk på att barn kan bli vana vid att vaggas till sömns och då blir det svårt att natta vanligt :)

(Nu snackar vi från att de är kanske 9-12 månader så lugnt ett tag)



Jag gillar dock det badkarsfasta skötbordet.

Pimpa det med ny skötbädd och söta handdukar hängandes på sidorna. Du kan också ha flera små färgglada lådor än den där stora vita. Smartare också. En för tvättlappar, en för krämer och så vidare.



Skötbordet du har på bild kan man hitta på FRAMTID och Pingstkyrkan ibland men framför allt på blocket!!! Så det kan ni köpa där. Är det lite slitet, smeta på ny färg.

2011-03-03 @ 23:23:24
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Frida: Jo jag är fullt medveten om att barn kan bli vana att bli vaggade så ingen fara!



Och det är ju grejen med en RIKTIG vagga jag vill ha, inte bara själva vagg funktionen. Fast dessa kuddar är helt klart smarta!



Och det där med badkars skötbord får jag se, är som sagt mycket skeptisk plus att det är ju vi som ska trivas med det, inte bara det att det är fult utan jag tycker inte m känslan att bebisen ligger över badkaret på en stringkorg.



Och jag älskar loppis, men skulle nog inte köpa en IKEA pryl på loppis, kalla min snobbig. Men jag vet att jag är kräsen och med tanke på hur billig den är så tycker jag bebben är värd ett nytt om vi nu skall köra på det!



2011-03-04 @ 21:49:55
URL: http://madeleneklund.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall