Våren är här- LURAD!

Vi har inte haft snö på över en månad, vårblommorna har börjat titta upp här o var och då läser jag denna artikel:
http://hd.se/skane/2011/03/15/snon-tillbaka-i-veckan/

Snön tillbaka i veckan

Efter solsken kommer snö. Under torsdagen väntas upp mot tio centimeter snö. Ett rejält bakslag för våren alltså.


Bildmaterial


Skåne. Efter en mulen tisdagsmorgon kikade solen fram över NV-Skåne. Den utökar sitt besök över onsdagen och tar sällskap av lite moln och blåst.

– Onsdagen blir ganska solig och temperaturen håller sig kring två till tre plusgrader. Det kan komma en del höga tunna moln och det blir lite småblåsigt, säger Lisa Frost, meteorolog på SMHI.

Under torsdagen vacklar våren till rejält. Ett snöväder drar in och lokalt kan det komma mellan fem och tio centimeter snö.

– Det ser ut att kunna snöa en del, men jag tror runt fem centimeter. Temperaturen ligger kring nollan så det blir blöt snö, säger Lisa Frost.

På fredagen drar snövädret förbi men en del snöfall kan släpa efter. Till helgen stabiliseras väder igen och solen kommer tillbaka hand i hand med plusgraderna.

Katarina Monikander [email protected]042-489 91 00

 



 

Om detta stämmer så kommer jag VÄGRA gå ut:( Fyy så ledsen jag vart nu!


Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall