Nattlampa & Barnstol

Nu sover Ralph i vårt rum, men tanken är att han skall flytta in till sitt rum så fort han får liite mer regelbundna sovtider ( alltså sova hela natten som oftast och inte att det är mer av en slump ) Men då är min tanke att skaffa en nattlampa till honom, nu har vi ingen utan har ställt en lamp apå golvet under sängen för att de skall ge ett svagt sken över sovrummet och det funkar för honom, dock släcker vi den då vi går och lägger oss! Men dessa har jag hittat som jag vill ha / kan tänka mig!
" Den behöver aldrig sättas av och på, väl en gång insatt i stickkontakten sköter den ljusregleringen automatiskt. Nattlampans ljusstyrka anpassas automatiskt efter hur ljust eller mörkt det är i rummet. Ju mörkare det är, desto klarare lyser lampan. Den automatiska ljussensorn känner av hur rummets ljus skiftar , på dagen är lampan släkt, men när det mörknar ute tänds lampan" Mycket miljöväntligt och bra för plånboken ( dock ful haha )
Dessa harar e mina basoluta favoriter ( vill nog ha en vit dock ) SÅÅ himla fina!
Denna finns i många färger och är ju oxå underbar!
Dessa är från Bonti.se som nu har 20% på alla nattlampor!
Har ni Nattlampa?
Ja och nu över till andra ämnet, nämligen MATSTOLAR.
Man ska ju inte använda matstolar förens barnet "nästan" kan sitta själv pga ergonomiska anledningar. Nu har vi Ralph i babysittern då han äter, men han har 1 ca 1 månad kvar i den sedan e han för tunga ( min lilla guldklimp ) och jag tror inte att han kan sitta då, man säger väl ca 6-7mån.... ( oki han e 6mån då så kanske men iaf ) När började ni använda matstol? Kunde era barn sitta själva innan?

Kommentarer
Skrivit av: Carina

Vi har en nattlampa från Ikea, ett spöke, som Elmer tycker så mycket om så han vill knappt somna när han ser den. :) Elmer sitter i sin barnmatstol nu och han älskar den! Jag tror inte att det är farligt att ha dem i den eftersom de inte sitter i timmar där. Sen är iof Elmer rätt stabil och sitter bra på golvet också om man sitter och håller i han. Men det var helt klart ett stort plus att ha han i matstolen. Lättare att ge mat och sen så är han högre upp så han ser allt man gör.

2011-11-18 @ 22:14:46
URL: http://tornedalingen.blogspot.com
Skrivit av: Linda

Ja, vi eller höhömm, Mellie har den vita kaninen! I love!:-). Skynda dig med dockmönstret då:-)) Nu sitter jag å håller på med mormorsrutor till en filt..men har så lust att virka en liknande docka som "Zebra" gör...åh, fantastiska:-).

2011-11-18 @ 22:54:23
URL: http://lindasin.blogg.se/
Skrivit av: Linda

Kommer inte ihåg när hon satt i stol första gången men hon var inte 6 månader och hon kunde inte sitta själv ännu. Bara sätt honom i stolen så länge han orkar! Ingen fara det!

2011-11-18 @ 22:56:56
URL: http://lindasin.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall