Jobb!

Jag trodde att jag skulle ÄLSKA att vara mamma ledig ( missförstå mig inte, jag älskar att vara hemma med min lilla korv ) men det har blivit mer ensamt än jag kanske räknade med, jag är hemma själv 11-23 4-5 dagar i veckan! Plus att det blir i helg / månad! Och ja det är jobbigt, man e lite som ensamstående mamma! Och ja det tär på mig det erkänner jag!

Men nu ska jag hoppa in lite extra på jobbet de dagarna då Fredrik e ledig eller farmor kan vara barnvakt så kanske bara 4 dagar/ månad, men det får bli min semseter, min avkoppling!

Jag har som sagt ingen släkt här nere, vänner? Nja det vet jag inte.....Börjar umgås mycket med underbara Bea men hon e själv gravid så ja ni kan ju räkna ut där själv:D Annars e det ganksa tomt.......så bara att få sitta i butiken 3-5 timmar och bara få tänka på mig själv, att få prata med andra vuxna människor!

MEN jag saknar min korv så OOOOTROLIGT mycket varje gång jag e ifrån han, om det så bara e 2 timmar. Man är nog mer orolig att han ska sakna mamma och känna sig övergiven, så kampades med mitt samvete sist! Men han får en sååå mycket gladare mamma efter som har fått ny energi och han är ju bara med sin pappa så är ju inte synd om han! Min älskade lilla pojke som växer så det knakar.
Han har varit super lugn, glad och underbar hela helgen tom sovit hela nätterna......av någon anledning så visr han jämt sin bästa sida på pappa e hemma;)
Och pratar gör han oxå som en tok!



Kommentarer
Skrivit av: Linda

Snyggo!!:-). Jag har det på samma sätt här i Stavanger, men har ju mammagruppen som underhåller mig:-)

2011-10-10 @ 08:38:08
URL: http://lindasin.blogg.se/
Skrivit av: Lindis

ååååååh jag förstår PRECIS vad du menar!

Jag är faktist oxå lite sugen på o jobba. Inte för att jag vill vara ifrån Tuva-Li, utan bara för att få tänka på något annat! Prata med människor osv...

Det enda pratet man ger ifrån sig nu är barnsånger o gullegulle-ljud. Nånn gång ibland får man fram nåt ord oxå, om telefonen skulle ringa. ;)



Det är faktist halva grejjen med att jag går till SATS. Var SJUKT dålig på o träna innan jag me. Mitt kort bara tickade o jag var aldrig där.

Men nu går jag mest dit för att få en liten tid för mig själv o mina tankar. Så jäkla skönt.



SKa ni på konsert, gud va kul! Va ska ni se??

Näääää så ska du inte känna heller!!! Hjälper det inte o köpa lite nya kläder eller skor? Brukar hjälpa mig när man har sina "fuldagar".



Jaadu det blir ett helt gäng, skrev upp mig på 6 tider! Kommer bli ett helt pussel :)

Ska fortsätta på armarna, o sen på sidan av ryggen.

Kommer vara allt från liljor (ryggen) till korsett snörning och leopard mönster.



Haha nä, inga tattisar på magen än!! Har ni pratat om barn nr 2 än??

Ha en mysig kväll, kram kram!!

2011-10-10 @ 20:21:35
URL: http://netstockings.wordpress.com
Skrivit av: Linda

Men Schnyggo! :-) Jag har det likadant här i Stavanger..långt från ens vänner (dom gamla alltså) och mami å papi... Men har du ingen mammagrupp att hänga med? Jag har också sagt till jobbet att dom kan skriva upp mig några timmar här och där, mest för det sociala och för att komma ut från bajsblöjornas land en liten stund:-)

2011-10-11 @ 17:17:15
URL: http://lindasin.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall