Hur tänkte ni här SJ??

Jag flög som sagt upp till Sthlm men tog tåget hem, dels för att mamma & Helen var på men även för att se hur det gick att åka tåg i 5h med Ralph ( och vi var ju 3st som kunde underhålla honom ) Resan gick jätte bra och han uppförde sig bra! Så kom matdax, jag lagar som sagt min egen mat och fick mat kvar sedan jag varit hos farmor så jag tog med mig detta i en barnmatsburk! Jag har värmt detta på IKEA, diverse kafeér och restauranger utan problem! Men på SJ får man INTE värma hemma lagad mat då det kan komma bakterier i micron?! Ehhh ni får väl göra rent offta så är det ingen fara!
Men har dem så "fiffigt" löst med att man får lägga maten i en särskild påse och sedan värma, jaja bara det funkar och ungen får mat! Men nu visar det sig att påsarna är slut ?!?!?! Japp inga påsar hade dem med sig och jag får inte värma maten!
Folk i vagnen försöker komma på lösningar, Kan man inte ta en annat påse, lägga ett fat över maten, sätta en tekopp över burken? NÄÄ det får man inte!
"men du kan ju ta lite te vatten och värma över ett vatten bad?" Är SJ´s lösning?! Vilka Jävla puckon!
Nä Ralph fick alltså ingen mat, han vägrar äta kall mat så bara skrek och grinade, kräktes och spottade! Han fick majskrokar och fruktpureé.
Så ja SJ om ni inte kan tillhandahålla med påsar så man FÅR värma maten, eller säljer barnmatsburkar som man iaf kan köpa, ja då får ni fan göra ett "undantag" Det står på ER hemsida att " om du tar med hemmalagad mat så säg bara till personalen innan du värmer "
Nä fyyyy så arg jag var/är.......och dyra är ni med!!=(

Kommentarer
Skrivit av: Frida H

Du borde skriva till dem och få en resa i kompensation!!

2012-02-23 @ 21:29:56
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Skrivit av: Linda

Det är då ingenting å tacka för!:-). Jo den är suverän! Snabb att laga, go å äta:-). Perrans för trötta mammsingar med lite tid och oftast bara en hand:-). På tal om förkylningar så tycker jag det är drygt som f*n, dom varar så länge och så kommer dom tillbaka när baby varit frisk i typ 5-6 dagar... Sommar snart tack!:-)

2012-02-23 @ 23:24:10
URL: http://lindasin.blogg.se/
Skrivit av: Carina

Fy så taskigt!! Jag ska åka tåg till Kiruna i fleeeera timmar nästa vecka, så då kanske jag måste köpa med mig en barnmatsburk ist för att ta en hemlagad matlåda åt Elmer. Så störande!

Men bra att jag vet om det nu.

2012-02-24 @ 08:23:52
URL: http://tornedalingen.blogspot.com
Skrivit av: Emma & Wilma

Men fyyy så trist!! Usch så dålig service, antar att de som gjort den regeln inte har barn själv?!?



Hoppas ni haft det bra!



kramar

2012-02-24 @ 09:36:01
URL: http://www.emmaochwilma.blogspot.com/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall