Dålig affärs kvinna!

Japp det är jag!
La ut en annons på blocket igår, kl halv 8 ( och förövrigt alla människor där ute, man ringer inte före kl 10 en lördagsmorgon för att köpa ute möbler!!!!! därför jag är vaken nu hade aldrig skett annars ) börjar halva skåne ringa för dem vill ha mina möbler, fick ett sms av en kvinna som var "först" så jag sa till henne att för 1000kr är dem dina ( la ut dem för 700 ) Hon tar dem, men kan inte hämta dem förens på måndag. Jag är så snäll, och har ingen direkt bråska att bli av med dem plus att med tanke på hur MÅNGA det är som ringt tror jag lätt att jag blir av med dem om jag skulle lägga ut dem igen. så jag håller dem. Snällt va?

Presic, det är vad jag är. SNÄLL, alla som ringt efter har verkligen försökt att övertala mig att dem ska få köpa dem och kan hämta dem NUUU, "det finns inga lagar på blocket", "du kan ju bara säga nej" osv. När det finns inga lagar om vem jag får sälja dem till, MEN jag har ett samvete. Om jag blivit lovad att köpa en möbel på måndag så tror och hoppas ju jag att dem faktist finns kvar på måndag!
Jag skulle dessutom aldrig själv kunna köpa möbler och hämta dem samma dag då vi inte äger en bil, så jag förstår henne.

Så hade jag varit en grymmt bra buisness women så hade jag prutat upp priset på en gång och sålt dem direkt idag. Men jag är för snäll och har för mycket samvete för att lova en sak och sedan göra något helt annat!

Dessutom har vi inte gett ett öre själv på dessa möbler så 1000kr plus är väl ändå inte fy skamm!

Så nu hoppas vi att denna kvinnan kommer på måndag, annar är det bevisat att jag är snäll, och dum......som en KO


Kommentarer
Skrivit av: Angelica

Haha, du låter som mig. Jag är också alltid för snäll och gör de sämsta "försäljningsaffärerna". Men du fick iaf upp priset, det brukar inte jag ha mage att säga till om =P

2011-04-16 @ 19:20:57
URL: http://missakerlund.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall