Bvc!

Ja idag var jag och pratade med min sköterska på bvc, Gud så skönt det känns och så underbar hon är. Hon sa massa stärkande och värmande ord, som verkligen fick mitt beslut att kännas bättre!

Så nu pumpar jag och ger flaska! De gångerna jag inte hinner/kan får han ersättning....k'nns toppen och Ralph har nu fått en gladare mamma! Självklart kommer jag pumpa så mycket som jag bara kan, vill helst att han ska leva på bröstmjölk ända fram till 4mån, men man vet aldrig!

Jag och min bvc sköterska tyckte ersättning e fel ord....det borde heta bebismjölk ist!! :D
Ja då vart ni uppdaterade i det:D
Ralph borde vakna snart så han kan äta, har sovit länge nu:)

Uppdaterar mer i morgon!
Kramar

Kommentarer
Skrivit av: Lotta

Skönt att ni tagit det beslutet! Du måste ha haft ett helvete och jag är imponerad att du inte gett upp tidigare!! Ska bli kul att ses i nästa vecka!!

2011-08-11 @ 08:09:40
URL: http://mittlivsomlotta.blogg.se/
Skrivit av: Linda

Men GUD va skönt, va glad ja blir för din skull :D

Det var ju HELT rätt, vilken bra bvc-sköterska!!! Fler borde vara sånna, förstå situationen o inte bara predika om amning hela tiden!

Det är så skööööönt me ersättning, jag kan inte beskriva vad jag älskar det :). Räddade verkligen oss. Nu hade jag inte nog me mjölk, men om jag hade haft det hade jag ändå använt mig av en del ersättning.

Vi har köpt en liten liten kylväska, som jag lägger ner 5-6 kylklampar o lägger ner 1-2 flaskor me ersättning, varenda gång vi går ut. Funkar perfekt! Hon får då dricka den kall när de e varmt ute, fast i vinter får man nog ta ut flaskorna o försöka värma upp dom lite innan..



Ja dom växer så snabbt dom små, det är så roligt o se!!! Tuva-Li ler, men hon har gjort det länge.

Fast hon ler oftare nu! När man leker med henne, när hon tittar på sin mobil med nallar eller när man ler o pratar med henne :)

Ler Ralph mycket?

Kramkram!!



2011-08-11 @ 19:21:58
URL: http://netstockings.wordpress.com
Skrivit av: Madde

Tack för det stöttande orden!



Och ja Lotta ska bli super roligt att träffas och se alla små:)

2011-08-11 @ 22:43:51
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: stina

så skönt för dej, å va skönt å ha en sån förstående bvc sköterska!

hihi ja bebismjölk är ett mkt bättre namn!

2011-08-12 @ 07:31:04
URL: http://mammastinsen.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall