Weleda

Nu när magen växe, höfter växer och tyvär även låren växer:P Så gör man ju allt för att försöka undvika bristningar( jag vet att många säger att det är hormonellt, men jag förlorar ju inget-mer än pengar- på att försöka förebygga det) Jag som själv är gammal anställd hos LIFE hälsokost så gillar jag just Weledas produkter, fick hem lite prover på deras "havenskapsolja" mot bristningar som jag ska testa nu och sedan antagligen köpa mer.

Har du använt/använder någon creme eller olja för att förhindra bristningar? Vilken och tyckte du att det hjälpte?


Denna kör jag med just nu!

Har även hört om en annan produkt i samma serie som ska hjälpa mot bristningar i undeerlivet vid förlossninngen, och jag tror ju knappast att denna kan göra annat än att ge en hjälpa hand. Så denna förlorar man inget på att använda, någon som testat denna? Eller planerar att göra?



Weleda förberedelseolja.


Vad är era erfarenheter åsikter om detta?


Kommentarer
Skrivit av: Therese

jag har sett folk som fått bristningar fast dom smörjt in sig men jag tror ändå att det är bra, om den inte hjälper mot bristningar så verkar den hjälpa huden att bli mer elastisk så den kan dra ihop sig mer till normalt igen sen. Annars brukar det se ut som man har en degklump på magen. Så det tror jag den hjälper mot iaf.



dock gillar jag inte just weledas olja så mkt då den var så dryg/kladdig och tog så lång tid att torka in i huden. beställde en ny olja för gravida som innehöll mandelolja som verkar torka in snabbare :)

2011-02-05 @ 16:49:04
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: Therese

jaha, haha jag som tycker den är FÖR oljig och däför jag inte gillar den ;P



jag beställde nån aroma balance olja, som jag blev tipsad om, kommer inte ihåg vad sidan hette =/

2011-02-06 @ 11:45:52
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: stina

Jag använder samma som therese skrev, aroma balance olja som ja beställt från aromacreative.se tror ja den heter å den använde jag när ja väntade elvin å ja hade turen att klara mej från bristningar då så ja hoppas på den turen igen, men det beror ju säkert som alla säger mkt på hormoner men som du säger man förlorar ju inte mer än pengar å ja gör gärna av med pengar för å slippa få det :D

2011-02-06 @ 19:54:13
URL: http://mammastinsen.blogg.se/
Skrivit av: missfranklin

hallojs igen! :-)



jag kör olika söta små burkar från BADGER, har nu i v 25 inte en bristning hittills i alla fall och luktar jättegott om magen varenda dag :-) fick senast idag på posten en laddning med olika härliga salvor som jag skickar efter från http://uncommonscents.com/Badger-Balm-s/128.htm. superpriser även inklusive frakten om man jämför med eleven.se som väl är största återförsäljaren i sverige annars, särskilt så bra som dollarn står just nu.

2011-03-14 @ 15:21:07
URL: http://missfranklincooking.blogspot.com
Skrivit av: Madde

Tack så mycket för ditt tips, och vilka härliga förpackningar och burkar dem hade :D



Jag har kört på aroma balance oljan & på bodyshops cacaocrem, än så länge ser allt bra ut, men man vet ju aldrig:( Oljan är snart slut får se om jag testar ditt tips då:D

2011-03-14 @ 16:41:31
URL: http://madeleneklund.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall