Puckade människor!

Idag på facebook hände en insident som stör mig som fan, jag är en öppen människa och försöker att inte vara fördomsfull eller dömmande, jag jag drar aldrig människor av samma grupp/bakgrund/urspring mm över samma kant, nä för alla är vi olika och tur är väl det.

Men iaf på FB hade en butik lagt upp bilder på en kille som snattade (fyyy dig) Och han var mörkhyad. Då skriver en tjej såhär-
" ja men gud så förvånad jag blir att det är en OSVENSK som snattar"
Och det jag stör mig på är att bara för denna killen var mörk så var han automatikst osvensk, så jag skrev:
"Han kan ha en svensk/vit förälder, vara adopterad eller född i sverige av 2 mörka föräldrar och ändå vara SVENSK"
Denna tjej skrev då tillbaka:
"Är man katt och född i stallet så är man inte häst för det"

?????? IDOIOT. Så enligt henne kan man inte vara mörkhyad och ändå vara svensk? Utan svenska ska bara vara vita människor. Jag har flersa SVENSKA vänninor som har barn med mörkhyade killar, är dessa barn då inte svenskar? Nä detta gör mig så sjukt förbannad!

Sedan kom det klassiska resonemanget in att kolla efterlyst det är nästan bara utlänningar som gör brott jada jada. Det hör inte hit utan att säga att svenskar enbart är vita människor. Gaaahh så arg jag blir på sådana människor! BLÄ!


Kommentarer
Skrivit av: Linis

Vilken idiot(tjejen alltså)

2011-05-24 @ 19:12:04
Skrivit av: Sandra - Gravid i vecka 37

Sv: Det tycker jag med, men skänken var ett helvete att få ihop så ett tag ville vi helst slänga den åt skogen ^^



Blä för såna människor som resonerar som jag vet inte vad..

2011-05-24 @ 23:04:14
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Skrivit av: Frida H

Det där med bara mörkhyade i Efterlyst är ju en sådan myt att man undrar ju om de egentligen ser på programmet själva??? Ett tag var det ju väldigt mycket överfall och våldtäkter och det begår knappats av mörkhyade utan småfeta vita äckel.

Men det är skitsamma. Brott som brott, oavsett om man är en katt eller häst :P

2011-05-25 @ 20:43:11
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall