Så olika!

Ja det är så skoj att lyssna och läsa på/om andra människors småbarns liv! Att man kan uppfatta det så himla olika, att barn kan vara sååå himla olika fast dem inte är äldre än 3månader! Helt galet tycker jag!
Ralph värkar inte vara som andra barn, han hatar att sova i knät på en....både skönt och sorligt på samma gång! När han börjar bli trött så är det gallskriv, bök o knök fram tills man lägger han i vagnen/sängen och då somnar han som en stock! Som i morse då dög det inte att sova i sängen med mig, men själv i vagnen gick tydligen bra! Jäkla skit unge:D
Och så hoppar vi från de ena till de andra, när började alla ni med lite större barn med smakisar? Mitt bvc säger 4månader men läser man på nätet o livsmedelsvärket rek så säger de 6mån! Man blir ju lite förvirrad! Iof har Ralph ätit sjukt dåligt hela dagen:( och spytt som en gris....även sovit dåligt idag=/ Bara han inte håller på att bli sjuk!!
Puss så mycket jag älskar dig unge!

Kommentarer
Skrivit av: Carina

Elmer är raka otsatsen när han ska sova. :D



Jag pratade om det där på BVC förra veckan, om smakportioner alltså. Hon sa att man ska börja när de är 4 månader med att låta dem smaka. Det är pytte lite man ska ge, ett kryddmått. Som man ska spä ut med bröstmjölk/ersättning. Sen skulle man låta dem smaka gluten så man kan ex pressa en makaron i en vitlökspress och ge en liten bit, i samma storlek som babyns nagel.

2011-10-11 @ 19:59:08
URL: http://tornedalingen.blogspot.com
Skrivit av: Lindis

Barn är verkligen olika!!!

känner dock igen dedär, Tuva-Li vill helst inte heller vara för nära! Hon sover helst själv!

Självständiga små barn :D



Åh just de, Graveyard spelade ju i sthlm på Debaser förra veckan såg ja!

Aldrig hört dom dock... men hade vänner som gick dit! Hoppas det blir grymt :D



2 h e väl jättebra!!!!! Hur går de då, har du gått ner eller? Här går det trööööögt, men det går frammåt. Dock förstår ja inte när höftbenen ska gå ihop sig. Jag är fortfarande inte ens i närheten o knäppa några byxor!



Jag tränar bara 45 min ungefär! Vill inte lämna fröken för länge ensam, nu när hon e så liten. Men 45 min räcker bra!



Åh vill du me ha leo mönster, vart vill du ha de?

De e fint..!!



Jasså e killen 10 år äldre! Då vill han kanske ha 2:a lilla plutten snart? :D hihi

Vi tänkte nog få en liten till inom 1 år o nio månader i alla fall, så att jag får samma mammapenning som nu.

Man e ju inte JÄTTEsugen på o va gravid igen nu direkt haha!

Men men, de kommer säkert.



Hoppas ni har en mysig kväll!! kramkram!

2011-10-11 @ 21:13:40
URL: http://netstockings.wordpress.com
Skrivit av: Anna

Ja det är verkligen lustigt så olika barn kan vara. Max ville bara sova på mej eller i vagnen när den rullade (på dagtid)men nu kan man lägga honom i sängen på dagen oxå :)

Max får käka grönsakspure på dagen & det började vi med några dagar innan han blev 4 månader. Nu käkar han typ en halv burk om dagen, han föredrar palsternacka & morot nu. Och på kvällen så äter han en portion mild havregröt & det

ÄLSKAR han :) Och han står sej längre på sista amningen oxå :)

2011-10-11 @ 23:04:28
URL: http://Blogg.mama.nu/maxmamma
Skrivit av: Therese

vi började med smakisar vid 4 mån. jag frågade på bvc hur mkt man skulle ge, då sa hon ca ½ dl. ja efter ett tag då, första gångerna bara några skedar så dom vänjer magen. förr i tin började man ju vid 3 månader... det är väl att dom inte ska äta riktiga portioner innan 6 månader kanske!?

2011-10-12 @ 09:29:56
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: Linda

Jag började m smakisar då hon var fyra månader. Det ska man i Norge, men d e tydligen ganska nyligt man startat med det från fyra månader. Nu äter hon en fruktmos, en halv burk med någon smarrig maträtt och en portion gröt om dagen. Resten är amning. Vid åtta månaders ålder vill dom att hon ska äta tre riktiga mål om dagen, alltså att jag kanske byter ut morgon amningen mot gröt också:-) spännande det här alltså!:-)

2011-10-12 @ 19:59:39









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall