Konstiga tanka!

Vi har pratat lite lätt om detta med att ev skaffa ett till barn någon gång innom en snar framtid(år) inte nog med att det känns GALET att man ska vara gravid igen då detta inte är något som lockar innan jag kommit tillbaka till min gamla kropp ( detta måste ske innan en bulle i ugnen flyttar in ) så är tanken på att man ska kunna älska ett TILL barn lika mycket som Ralph nästan otänkbart. Jag vet att alla säger "att jo det gör man" men jag kan nästan få dåligt samvete på tanken, både gentemot Ralph att han ska behöva "dela" min kärlek med någon annan, och mot "det nya" barnet att den ska komma i 2:a hand då Ralph kommer gå först!
Jag vet ju att det inte blir så här, jag är mitten barn och har aldrig upplevt att min mamma älskat mina syskon mer eller att jag behövt komma i 2:a hand. ( jag vet ju att hon älskar mig mest så......;P ) Men ändå! Tänker även att F och andra i släkten kommer älska Ralph mer och att han kommer gå före ett till barn.
Haha så töntiga tankar men naturliga antar jag:P
Underbara barn. Mina ögon tåras när jag tänker på hur mycket jag älskar dig!

Kommentarer
Skrivit av: Angelica

Jag känner exakt likadant!!!

2012-04-18 @ 18:55:10
URL: http://missakerlund.blogg.se/
Skrivit av: Frida H

Men visst är det konstigt. Att man älskar sina barn så djupt, så starkt och inte alls lika mycket som ens föräldrar t.ex som faktiskt gett allt till en i många många fler år än ens barn ;)

Men min mamma förklarade det såhär:

Hon delar inte på samma kärlek till mig och min bror. Hon älskar mig för mig och honom för honom. Alltså, på något sätt blir det två kärlekar inom ett spann. Sedan favoriserar hon mig inom vissa områden och min bror inom andra, det blir liksom lika, lika olika :D Det är det bästa!!

2012-04-18 @ 22:02:28
URL: http://li
Skrivit av: Pappan Anders

För mig kom det nästan mer kärlek när andra barnet kom. De är lika viktiga båda två och vi planerar för tillskott. Men det tar den tid det tar :-) Det är en gåva att ge sitt barn ett syskon också.

Ha De!

2012-04-19 @ 18:44:16
URL: http://pappanheteranders.blogg.se/
Skrivit av: Madde

klart att de tankarna är naturliga.. jag hade dem jag också när jag var gravid.. hur ska jag kunna älska någon lika mycket som kevin? men som du själv skrev "det gör man". Jag älskar Viktor precis lika mycket som Kevin och jag är noga med att fortfarande säga till Kevin varje dag (nu flera gånger) att jag älskar honom och att mina barn är det bästa som finns. Hoppas och tror att Viktor aldrig kommer tycka att jag favoritiserar Kevin på något vis bara för att han kom först. Men någon måste ju komma först och det behöver inte betyda att den är bättre eller behöver bli bortskämd.. det blir vad man gör det till :)



tror absolut att du kommer älska andra barnet lika mycket och inte alls tänka på det där när han/hon väl är ute ;)

2012-04-25 @ 16:42:29
URL: http://madeilene.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall