Namn roligt!

Jag var in på en blogg och såg att han hade länkat denna sida, och jag var själv tungen att testa! Man kan helt enkelt se hur många som heter ett visst namn. Både för och efternamn!!  så kika in på SCB och kolla dig fram=)

Seven: (ett namn som både jag och fredrik skulle kunna tänka oss att döpa vårat kidz till;P)

Efternamn

  • Det finns 34 personer som har efternamnet Seven

Förnamn

  • Det finns 9 kvinnor som har förnamnet Seven. Av dessa har 3 namnet Seven som tilltalsnamn.
  • Det finns 34 män som har förnamnet Seven. Av dessa har 15 namnet Seven som tilltalsnamn.  


Eli: Jag bara älskar det namnet och har gjort det ända sedan jag läste "låt den rätta komma in"

Efternamn

  • Det finns 12 personer som har efternamnet Eli

Förnamn

  • Det finns 234 kvinnor som har förnamnet Eli. Av dessa har 148 namnet Eli som tilltalsnamn.
  • Det finns 354 män som har förnamnet Eli. Av dessa har 166 namnet Eli som tilltalsnamn.


Madelen: Jag då så klart:D

Efternamn

  • Det finns ingen eller högst fyra personer som har efternamnet Madelen. Bara efternamn som bärs av fler än fyra personer är med i namnsökningen.

Förnamn

  • Det finns 1660 kvinnor som har förnamnet Madelen. Av dessa har 942 namnet Madelen som tilltalsnamn.
  • Det finns ingen man som har namnet Madelen som förnamn.


Fredrik: (innan jag ens sökt det så känner jag att det finns flera tusen;P)

Efternamn

  • Det finns ingen eller högst fyra personer som har efternamnet Fredrik. Bara efternamn som bärs av fler än fyra personer är med i namnsökningen.

Förnamn

  • Det finns 2 kvinnor som har förnamnet Fredrik. Av dessa har 1 namnet Fredrik som tilltalsnamn.
  • Det finns 94542 män som har förnamnet Fredrik. Av dessa har 52023 namnet Fredrik som tilltalsnamn.


Eklund: Mitt Efter namn!!

Efternamn

  • Det finns 15203 personer som har efternamnet Eklund

Förnamn

  • Det finns ingen kvinna som har namnet Eklund som förnamn.
  • Det finns 2 män som har förnamnet Eklund. Av dessa har 0 namnet Eklund som tilltalsnamn.

Petersson: Fredriks Efternamn

Efternamn

  • Det finns 31332 personer som har efternamnet Petersson

Förnamn

  • Det finns ingen kvinna som har namnet Petersson som förnamn.
  • Det finns 33 män som har förnamnet Petersson. Av dessa har 0 namnet Petersson som tilltalsnamn.



Summan av detta vart:
Om vi någonsin gifter oss kommer vi heta Eklund i efternamn;P Och Jag har märkt att jag gillar "kön" lösa namn, som tex Eli eller Seven, så den dagen jag får barn kommer den få ett "kön"löst namn.....(tror jag, eller så kankse jag ska döpa dom till Barbie & Ken:D......höhö)


Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall