Djävulens påfynd!

Med andra ord ammningen haha, kommer aldrig sluta spy över denna skiten! Visst mitt barn får det bästa han kan få, han får "extra" närhet, och slipper bli förstoppad!
Men han får även en mamma som hoppas att han ska fortsätta sova bara för att hon inte vill amma, en mamma som KONSTANT har ont i brösten ( hur länge har man det? Jag har ont/värkande bröst konstant?! ) Min irritation över amningen går ju tyvär ut över Ralph då det är han som "orsakar" smärtan och allt krongel!
Har åkt på mjölkstockning IGEN, denna gång var de  värsta någonsin, kändes som en kniv som högg i sidan av bröstet med jämna mellan rum, hög feber och feber frossa.....fyy fan. Har inte feber kvar men knölarna och smärtan e kvar i bröstet! Och i morse satt vi och bråkade med bröstet i 1,5h, Ralph tog ett bra tag om amningsnappen men sedan hände inget mer, GAAH han somnade och jag tog bort honom och då vart det gallskrik för han var hungrig och så började vi om, försökte utan amningsnappen men då greppade han med inget mer.......Mjölken rann ur bröstet men det hjälpte tydligen inte! Tillslut var jag så trött och irriterad att fredrik fick mata han med flaskat och jag gick ut och gick med hundarna ist!
Man känner sig som värdens sämsta mamma, dels för att jag inte kan få min son nöjd med bröstet, att smärtan och tröttheten går ut över honom. Man läser överallt att alla tycker det är så jobbigt med att diska flaskor och värma mat, MEN jag tycker det är rena drömmen att få gå o värma flaskan ist för att ta fram bröstet!
Folk skriver att det känner ångest över att "aldrig mer" få amma sitt barn. Jag bara längtar tills den dagen jag kan säga att NU är det sista gången!
Ja snart har det gått 2månader iaf, känns som mjölken börjar bli mindre trots att jag pumpar, tror det är psykiskt då jag verkligen hatar detta!:( Jag hoppas jag står ut i 2månader till så min älskade pojke hinner bli 4månader iaf!
Så skönt att ha folks stöd att det är OK att sluta amma, men det gör ont i själen och gör beslutet SÅ mycket jobbigare då en person som betyder så mycket för mig, som jag verklgen ser upp till INTE stödjer "sluta amma" tankarna. Detta gör att jag pinar på ett tag till, envisar och gråter i min ensamhet!

Kommentarer
Skrivit av: Anonym

Du är inte ensam Madelene!!!

Och du ska bara göra vad som känns rätt för dig och Ralph. Du ska bara göra vad som gynnar er och vad som får er att må bra. :)

2011-08-04 @ 20:34:52
Skrivit av: Anna-mamma till Vincent

Ja det är härligt med färger på alla barn:). Jag tänkte dela med mig lite kring amning. Jag ammade Vincent den första veckan. Trivdes aldrig med det och en dag fick jag svår ångest av det så då tvärslutade jag. Eftersom jag har en historia av ångest och depression så ville jag inte riskera att falla dit igen. Jag tror det är viktigt att du ser till ditt bästa för det i sin tur leder till bebisens bästa. Kram kram

2011-08-04 @ 20:36:00
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Skrivit av: Sockerfrun

Jag tycker så synd om dig men: Plåga inte dig själv!!!

Jag förstår precis vad du går igenom för jag hade det liknande med min son när han föddes. Han tog bröstet jätte bra i några dagar och sen helt plötsligt så bara vägrade han och jag kände mig som världens sämsta mamma som inte kunde mata mitt eget barn (tillslut fick jag magsår av allt oroande)!!

Efter väldigt mycket tankar och ångest så beslutade jag att börja ge honom ersättning istället för att pumpa och det är det bästa valet jag har gjort! Han fick en mycket lyckligare mamma som orkade med mycket mer och som tillslut mådde bra och då märkte man också skillnad på honom! Dom små läser av sina föräldrar väldigt väldigt bra!

2011-08-04 @ 21:35:21
URL: http://www.sockerfrun.blogspot.com
Skrivit av: Sofia - Wilburs mamma ♥

Nu har jag visserligen inte haft lika jobbigt som dig men första månaden tyckte jag var apjobbig. Jag hade konstant ont i brösten och Wilbur lyckades dessutom suga sönder min ena bröstvårta så att det SPRACK på mitten, den är numer delad och ser lite funny ut och kommer så alltid att göra. Jag kunde dessutom inte använda amningsnapp för den tog han inte. Det var bara vackert att härda ut med såret och nu när han är tre månader så känns det riktigt mysigt att amma. :)

2011-08-04 @ 22:31:48
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Skrivit av: Emelie- Mamma till Lilly

Om du inte trivs med att amma så tycker jag absolut att du ska skippa det. Det är bättre för Ralph att ha en mamma som är nöjd och glad än en som tvingar sig själv till något som du inte verkar må bra av. För att orka med det ändå ibland så påfrestande livet som småbarnsmamma så krävs det att man gör det man kan för att vara i balans. Jag har inte på långa vägar haft det så jävligt som du verkar ha det med amningen men jag har ändå många gånger tänkt tanken att börja med ersättningen. För amning är minsann inte en dans på rosor!

Kontentan av det hela är att jag tycker du ska skita i vad andra tycker, för det är du och ditt barn som ska vara nöjda.



Svar; Jag har avbeställt kommande paket och gjort ett uppehåll nu i några månader. Tycker paketen kommer lite för tätt. Men annars gillar jag Goboken, det är perfekt när man bor i obygden ;)

2011-08-04 @ 23:38:18
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com
Skrivit av: Cilla

Förstår precis hur du känner!!Jag åkte också på flera mjölkstockningar som ledde till bröstinfektioner,pencillinkur mm.Jag minns att jag kände mig lurad på hela amningsgrejen eftersom ingen hade berättat för mig att det kunde vara så besvärligt.Trodde att man endast kunde få mjölkstockning av kyla-men icke!Jag hoppades nästan att min dotter skulle sluta gå upp i vikt så att jag skulle kunna sluta amma och ge på flaska istället MEN jag gav mig inte och idag har jag inga problem alls med att amma och kommer att sakna de stunderna när jag slutar amma(trodde ALDRIG att jag skulle känna så!!Min räddning blev amningsmottagningen på sjukhuset som hjälte mig och vips en dag fungerade det smärtfritt!Jag förstår absolut om du vill sluta men som sagt det finns hopp.Ett tips är att inte ge så mkt vid flaska eftersom bebisarna blir bortskämda med flaskan då mjölken kommer ut snabbare vilket gör att de ratar bröstet.Du gör vad som känns bäst för dig.Nöjd manna= nöjd bebis!!

2011-08-04 @ 23:45:38
URL: http://Ingen blogg
Skrivit av: stina

usch ja förstår dej, smärtan man får vid mjölkstockning är ju hemsk å du som åkt på det fler aggr nu, usch va ja lider med dej... Är själv väldigt less på å amma nu, inte att det gör ont eller så utan att det ska bökas å donas på å ja känner mej bara så nöjd.. men nu börjar han intressera sej mer för gröt så ja hoppas han gör som elvin gjorde å valde att sluta själv, tyckte det kändes väldigt praktiskt ;), så nu blir det mer smakisar för milton å förhoppningsvis slutar vi å amma snart...

2011-08-05 @ 23:17:31
URL: http://mammastinsen.blogg.se/
Skrivit av: Linda

USH va jag lider med dig...

Det är verkligen jättejobbigt med amning.

Men tänk på att ersättningen är så bra nuförtiden, om inte du mår bra så mår inte Ralph bra.. du ska inte behöva pinas :(

2011-08-06 @ 16:20:03
URL: http://netstockings.wordpress.com
Skrivit av: Pernilla (ppilla på familjeliv )

Hej läste igenom lite inlägg och känner verkligen för dig. Har varit där. Höll ut i en månad. Sen åkte jag in amningmottagningen i Helsingborg. Där visade sig att jag hade för lite mjölk,20 ml i båda brösten. De ville att jag skulle fortsätta amma pumpa och ge ersättning. Dock resonerade jag och min sambo att våran bebis mår bäst av att ha en mamma som mår bra. Inte en som är stressad och mår dåligt.



/Pernilla

2011-08-07 @ 18:57:00
URL: http://Www.p-pilla.blogspot.com
Skrivit av: Angelica

Ush, vad jag tycker synd om dig Madde. Hoppas jag klarar mig från sånt när det går bra nu. Men har ju bara gått en vecka. Jag hade nog inte härdat ut om jag var du, så du ska veta att du är jävligt stark! Men tänk på att du även måste må bra och inte ska plågas. Har de ingen amningsmottagning du kan få hjälp på?



Kramar i massor!

2011-08-07 @ 20:27:22
URL: http://missakerlund.blogg.se/
Skrivit av: Sophie

Amning kan vara jättekruxigt och är galet smidigt när det fungerar. Som sagt kämpa på så länge du orkar men blir det för jobbigt så kommer din pojke i slutändan ändå att växa sig stor stark och självsäker på ersättning så länge ni älskar honom. Min väninnas bebis kunde inte amma så hon pumpade i 3mån och gav henne ur flaska. Hur fungerar pumpningen? Gör det mindre ont? I sådana fall skulle jag rekommendera att pumpa och ge det i flaska. Lycka till och hoppas det ordnar upp sig...

2011-08-08 @ 15:21:53









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall