Hund "promenad"

Jag var ute och gick med vagnen och båda hundarna helg själv för första gången häromdagen, jag hade feber och var hungrig så jag tänkte att jag går till parken och släpper dem där så får dem aktivera sig själva! Vägen dit gick bra, Jäsper framför vagnen och Olivia bakom.
Väl framme knäpper jag lös Olivia ochvänder mig om för att släppa Jäsper, jag säger segan "spring och lek och Jäsper drar iväg.......MEN vart fan tog Olivia vägen, jag ropar och går runt med vagnen, nä ingen hund! FAN hun har aldrig stuckigt och brukar inte ens lämna min sida. Fan.......jag och jäsper går ett varv runt buskar oxh träd och ropar utan resultat! HELVETE.
Då hör jag hur det prasslar under vagnen.........Och ji där sitter hon.......hahaha smart och lat hund, som nu mera JÄMT ska sitta under vagnen då vi går, så hoppar hon ut och kissar och sedan hoppar hon in igen:P
Så jag och Jäsper gick hem medans hon åkte:P
Hon är trots allt 10år, så jag känner inget behov av att tvinga henne och gå om hon nu inte vill, ( min sambo går med dem utan vagnen oxå varje dag så hon går faktist )
Men gud så jag skrattade och folk vi möter ger oss ett stort leende:)

Kommentarer
Skrivit av: Emma - mamma till Lovisa

Hihi vad gulligt! Jag hade planer på lära vår lilla hund det där, han tycker ändå att det är lite jobbigt folksamlingar och skulle kanske känna sig trygg under vagnen. Men kul att de kommer på det själva!

2011-08-05 @ 03:28:50
URL: http://lillalois.blogg.se/
Skrivit av: Emelie- Mamma till Lilly

Haha, inte konstigt att hon bara kan försvinna när hon är sådär liten. Och är man så gammal så får man vara lat ;)



Svar: Men fy, din stackare! Jag har bara haft antydan till mjölkstockning en gång och det tyckte jag var nog! Hade inte ont men fick feber och frossa som inte var av denna värld! Jag förstår att det är svårare att sluta när det gäller en själv. Men det är ju lättare för dom små liven att suga ur flaska och det här med att "mogna", hur länge ska man vänta på det liksom? Genom att du verkar ha kämpat så har han ju faktiskt ändå fått starten med bröstmjölk. Det känns som det borde bli en stress för er båda att göra det jobbigare för er än vad det kanske kan vara.



Nu såhär i efterhand känner jag att jag kanske borde startat med ersättning för då kanske Lilly hade blivit mer nöjd och inte velat ätit hela dygnet runt med två timmars mellanrum i flera månader...

2011-08-05 @ 09:59:01
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com
Skrivit av: Anna-mamma till Vincent

Ja man får byta negativa tankar till möjligheter:). Kram

2011-08-05 @ 18:43:18
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Skrivit av: Sofia - Wilburs mamma ♥

Haha, nej så roligt! :D



SV: När jag väl kastade amningsnappen åt helvete och helt enkelt lät honom suga hälften blod, hälften mjölk så blev det konstigt nog bättre på bara ett par dagar. :) Öm var jag ganska länge men den outhärliga smärtan som fick mig att få ont i magen när han var hungrig försvann snabbt. :)

2011-08-05 @ 22:36:01
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Skrivit av: Linda

HAHAHAHAHA nääää GUD va söt hon är!!!!!

Smart tjej :D



Jobbigt dedär me stockningen :/ USH FYYYYYYYYYYY!!!

Du vill inte minska på det o köra 50-50, lite bröstmjölk o lite ersättning? Då kanske du slipper stockningen i alla fall :(

Jag har så lite jämfört med vad Tuva-Li äter, jag får ut ca 100 ml på en hel dag (pumpar 2 ggr) och hon äter ca 800 på e dag.

På natten ligg-ammar jag henne 2-3 ggr, o direkt efter amningen får hon en skvätt ersättning på flaska oxå så hon blir mätt.

Det funkar jättebra!

Däremot verkar det lite jobbigt o "dra ner" på mjölken i brösten. Man ska lixom bara pumpa och amma mindre? känns som mjölkstockningen kan komma smygande när som helst då ju :/ hmm...



Hur mår ni annars? Mår lilla Ralph bra? Visst växer dom små snabbt?? Ja tycker jag upptäcker småsaker hela tiden som förändras :)



Ta hand om dig, hoppas mjölkstockningen e bättre!!

Kram/L

2011-08-06 @ 16:29:36
URL: http://netstockings.wordpress.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall