Mamma samtal!

Ja i morgon kl 9 skall jag på mamma samtal, något som ska vara obligatorsikt i sverige men jag tror inte att alla BVC hsr detta än, men här i skåne har dem satsat stort på detta för att man ska kunna upptäcka förlossningsdepritioner i tid, om jag fattat det rätt då jag läst! Man får svara på frågor på ett papper, sedan räknar dem ut ens poäng och utgår från det om man behöver gå på fler träffar, träffa psykolog eller liknande. Ja ska bli spännande o se om pappret avgör om jag e deprimerad i morgon:P
Skall även mäta o väga Ralph och det var evigheter sedan känns det som!


Idag var jag även på amningshjälpen för att prata om hur jag ska minsdska mjölken utan att få stockningar! Ja fprtsätt pumpa sa dem........ja tack för hjälpen igen! Jaja efter mycket om och men så ska jag testa detta, funkar det inte om några veckor så ska jag återkomma och då få tablett för att få bort mjölken, hoppas dock att det ska funka naturligt!

Jag e så trött just nu så ögonen går i kors...min lilla älskling har precis somnat!
När började ni införa "fasta! kvällsrutiner för era små?


Kommentarer
Skrivit av: Linda

Svårt m fasta rutiner ännu men det tar sig dag för dag, dock ngt bakslag då och då:-). De flesta kvällar lägger sig lilla Melodie kl 19.00 och tiden efter det är bara ägnad mys, trösting då hon vaknar och hempyssel:-).

2011-08-22 @ 23:56:31
URL: http://lindasin.blogg.se/
Skrivit av: Carina

Jag har aldrig hört talas om "mammasamtal" men det verkar ju vara en bra grej!

Tvivlar på att vi någonsin kommer att få fasta rutiner här. :D Däremot har Elmer somnat vid 21-22 de senaste dagarna. En bra tid för oss som också kan gå och lägga oss då och man kan amma en sista gång och så sover han längre. Ibland. Alltid funkar inte det heller. :)

2011-08-23 @ 10:55:31
URL: http://tornedalingen.blogspot.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall