Ångest och sömnlösa nätter!

Igår åt ja allt onyttigt som kom i min väg:( FYYYY ÅNGEST, varför kan man inte bara låta bli ibland? Jag var sååå hungrig ( inte ätit en bra måltid på hela dagen ) och kunde inte förens Ralph gått och lagt sig då han kommit in någon ny "underbar" period och är sååå grinig hela dagarna!
Så då behöver man en quickfix och det är socker, dock får man ju betala med att man är ett jävla fetto oxå:(
Ska faktist köpa ett träningskort på fitness24seven hade jag tänkt mig, 99kr i månade, det passar min luspanka plånbok, få rnog tyvär vänta tills nästa månad dock!
Och nu över till Ralph´s underbara humör.....han har alltid sovit många men korta stunder på dagran och sedan sovit bra på natten, nu tänkte jag försöka få han att sova 2grr per dag fast längre för att få lite mer rutin på det då han har haft ramaskri hela kvällarna och inte somnat förens vid 22-23,30 på kvällarna och varit sååååå ledsen!
Oki han tar en långsovare vid 13,00 sove ca 2h sedan är han vaken och sover sedan vid 5 ca 30min och så har han gått och lagt sig kl 21,00 utan grin, so far so god! MEN nu kommer natten......
Natt 1, nakna kl 4,30 och skulle upp, ligger och ruullar skriker ( inte ledsen utan snackar antagligen på sitt egna vis på en decibell nivå som inte är av denna värld)  och så höll han på över 1h tills jag la han i sängen brevid mig! Han somnar jag är vaken, jätte lyckat! Sedan skall vi upp 06,30 och då är han vaken MAX 1h sedan e han ju så trött att han måste sova 2ggr ca 20min innan middags sovningen.
Natt 2 Ja han somnar kl 21,00 utan grin, äter kl 01,20 och somnar om, vaknar sedan 03,40 och skall härja, ligger och snackar, skrattar, rullar, skriker, grinar, skrattar, kraffsar osv ända tills jag lägger honom breve mig i sängen, Han somnar efter ca 40min och jag är vaken. Kl 06,30 skall vi upp igen och det börjar om. Han är jätte trött och blir en grinig unge hela dagen! Och jag blir en grinig mamma som får sova 3h / natt.....gaaah!
hoppas detta är en fas, tänder, växer vad so helst bara det går över snart för ja blir tokig! Som tur är e fredrik hemma nu så vi tar varannan morgon, men inatt ska jag fan lägga mig på soffan!
Tur han e så jäkla söt alltså;D Min älskade lille pojke, när man ser etta smile så glömmer man allt!

Kommentarer
Skrivit av: Carina

Jo tur är väl det! Att han är söt!:) Grymt fin dress han har på sig.:)

Vi har haft ett sånt problem för en månad sen,men så läste jag boken "somna utan gråt" och fick en massa bra tips. Efter det har Elmer somnat 19.15 varje kväll. Förutom igår och idag, nu när han är förkyld och lite krasslig. Man är som en zombie när man inte får sova. Och stybinen är kortare än någonsin!

Hoppas det vänder snart!

2011-12-29 @ 20:29:42
URL: http://tornedalingen.blogspot.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall