Gott Nytt År och tråkig morsa!

Ja detta året har ju varit underbart, tufft och kämpigt men underbart! Ikväll ska vi vara sådana tråkiga föräldrar att vi ska bara till ett par vännder ( som oxå har barn) och äta och tat lugnt!

Innan man vart förälder sa man att man aldrig skulle låta sig begränsas av barn ( anpassa sig men inte begränsas ) Så säger man bara om man inte har barn, vi är ute mycket ändå tycker jag med Ralph, vi åker och äter middag hos vänner, vi är på staden, åker på utflykter och umgås med vänner. Dock är inte att gå på festar ( och ha han med sig ) ett så lockande val. Folk har sagt " man måste lära sig att lämna huset fast man har barn " jag tycker fortfarande att ska man ses 5st och jag är den ända som har barn, ja då får dem fan komma hit! Jag ska på 30år fest i januari, lockar inte alls särskilt mycket, dels måste jag gå själv då fredrik jobbar, det kommer vara folk där som kommer bli berusade, det kommer vara musik och det kommer bli stökigt. Även om jag bara stannar på middag så hur lätt är det att äta med en 6månader i famnen som inte sitter still i 5sek, sedan om han mot all förmodan skulle somna, vart ställer man honom i en 2:a där det är fest så att han får sova? Och på toppen av detta så har vi en unge som blir överstimulerad av alla människor att han sedan kommer vara grinig och inte sova på natten.
Men jo jag ska dit, känner att jag måste........

O andra sidan kan vi se det såhär, jag går fortfarande ut, träffar vänner eller går på stan UTAN barn oxå, för han har en pappa med. Men hur många av mina "vänner" ringer nu och frågar "hej ska du med ut ikväll" ?? NOLL, ZERO, NADA...........1 gång har jag blivit ut frågad på 6mån och det var av söta Lina som själv har 2 barn ( dem vi ska till ikväll ) och vi hade det super skoj till kl 05,30 på nmorgonen. Sedan kan vi kolla på hur ofta Fredrik lir ut bjuden av sina vänner......Tja varje helg typ! Är inte det kostigt? Att mamma jämt sk abli den tråkiga som sitter hemma, kan ju tilläggas att jag har ju typ inga vänner här ( och det märkte jag efter jag fått barn ) så jag har inte så många att fråga ut själv....och människor som inte hört av sig en ända gång sedan jag fick barn......nä det anser jag inte som vänner!

Så ja iår blir jag en tråkig mamma som inte orkar ge mig ut på någon tillställning, vi ska ta bussen till andra sidan stan och äta gott för att sedan åka hem och kanske sova om lillen tillåter. Går ingen nöd alls på mig faktist. Jag får vara med min älskade familj och anses jag var atråkig för det så fine, det lever jag så gärna med!!

Och alla ni som gnäller på att vi inte kommer och hälsar på lika ofta......kom tillbaka då ni har barn, får sova MAX 3h i sträck och ibland MAX 3h/natt, ni har en son som ALLTID vill roas och hatar att sitta still och som än inte ens kan sitta själv och hatar ligga på golvet. Återkom då ni inte hunnit ätigt en riktig måltid på 2 dygn för du har fullt sjå att byta bajsblöjor och torka spya ut DITT hår. Återkom då du har en unge som VRÅLAR rakt ut varje gång ni ska ut och som sover max 20min i sträck på dagarna. Jag kan även tillägga att jag har en sambo som är hemma kl 18,30 ca 1dag/ v (förutom helgen) och annars e han hemma 22,30 ja det gör att jag är extra trött och håller mig i miljöer jag kan slappna av i!!

 

Min älskade unge jag är tråkigast i världen ara jag får vara med dig! <3<3


Kommentarer
Skrivit av: Linda

Amen to absolut allt du skrev där!!! Ensam i ny stad och baby = noll invitationer till varken det ena eller andra. Har dock tagit det lite sämre än dig verkar det som och är lite deppig över en ensam nyårsafton. Men du har ju helt rätt i att man ju får vara med sin älskade familj! Gott nytt år! Du är en supermorsa! Ps: Mellie hade också en sån period med gnällighet men den gick över! Ds;-)

2011-12-31 @ 14:41:03
URL: http://lindasin.blogg.se/
Skrivit av: Angelica

Jag vet hur det är. Jag skickade nyss iväg min karl eftersom jag inte orkade följa med och ta med Wilma när det var sovdags med henne. Jag roas inte av att sitta och kolla på när alla andra dricker och jag själv är nykter.. Han tyckte jag var supertråkig, och gav mig lite dåligt samvete. Men men.. Jag ska orka med mitt barn inatt och imorgon också, tycker det blir annat när de blir äldre och man kan ha barnvakt lite oftare och längre tider.

2011-12-31 @ 21:12:36
URL: http://missakerlund.blogg.se/
Skrivit av: Therese

Tänker på dig! Men det blir förhoppningssvis bara bättre och bättre.. Gott Nytt År! Kram!

2012-01-01 @ 19:49:44
Skrivit av: stina

åhh vad jag håller med!



Å blir less på folk som klagar att ja inte hälsar på, ja men hur lätt är det å komma iväg med 2 barn (nu när man inte haft dagis till elvin å haft båda hemma hela tiden) å så knappt få sova på nätterna å en bebis som hela tiden måste roas som sagt...

det är ju tusen ggr lättare för dom att komma hit ist. :)

massa styrkekramar till dej!

2012-01-09 @ 14:35:31
URL: http://mammastinsen.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall