BVC + bärsele!

Ja nu har vi kommit hem från BVC, jag har sovit otroligt bra inatt, men är ändå helt död.....satt o halvsov då jag ammade!
Var på BVC och det gick bra, han har växt 3cm på längden är nu 52cm och väger nu 3540g:) Börjar bli stor min lilla kille;)
Jag blir så arg på mig själv, vi sitter o pratar amning och jag kan verkligen inte säga hur JOBBIGT jag tycler att det är att amma, jag har inte sätta mig som en "svag människa" och gnälla, då hon frågar mig säger jag glatt "vi kämpar vidare, han har fortfarande svårt att greppa och fattar ibland inte alls vad han ska göra, och ammar jäätte ofta då han somnar hela tiden bla bla" Fast egentligen vill jag bara grina och säga FAAAN jag orkar inte mer, han vill snutta jämt, han biter hål på mina bröstvårtor så det blöder, det gör konstant ont i brösten och känns som jag inte gör annat än ammar, dygnet runt" Fan på mig, blir så less!
Vill ju bara att det ska funka, men just nu känns allt hopplöst:(


Jag tänker köpa en bärsele då min lilleman vill vara hos mamma HELA tiden, nu blir man fast där man sitter typ då han somnat på än, jag vill kunna dona och fixa hemma samtidigt!
Har någon erfarenhet av dem? Och vilken rekomenderar ni?


Kommentarer
Skrivit av: Marie

Så jobbigt för dig med amningen! Jag kommer ihåg med M så sjukt ont det gjorde första veckorna... jag gav honom flaska (ersättningen) en eller två dagar precis i början så att mina stackars bröst fick vila sig och efter det blev det jättebra, ammade helt i 5 månader och sen någon gång på natten tills han var 10 månader.

Löser det inte sig så ta upp det nästa gång med BVC sköterskan! Strunt i vad hon säger!



Ja, hör gärna av er om ni vill ha några bilder på lillskrutten! :D

Min fis är ju inte beräknad förrän i slutet av augusti så jag har det ganska lugnt nu, haha.

2011-07-08 @ 13:00:00
URL: http://mariemoller.blogg.se/
Skrivit av: Therese

Jag gör likadant!! när nån frågar hur det går (med allt; amningen och så) så svarar jag bara jo det går bra fast jag tkr det är såå jobbigt ibland. men på bvc verkar dom inte bry sig om man tkr det är jobbigt, huvudsaken hon blir mätt verkar det som. =/ så jag vill inte sitta där och klaga hela tiden heller då dom verkar tycka att det ska vara så...

2011-07-08 @ 15:20:25
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: I

Jag känner igen mig i det du skriver om amningen. Trodde seriöst att mina bröstvårtor skulle ramla av till slut...jag kan trösta dig med att det blir bättre efter ett tag. Det som gäller är att man ska se till att stoppa in bröstvårta och vårtgård då gör det mycket mindre ont.

Ett av alla husmorstipps som jag prövade var att lägga råa potaisskivor på bröstvårtorna och personligen tyckte jag att det funkade väldigt bra.

Hoppas det löser sig för dig med amningen.

2011-07-08 @ 19:16:42
URL: http://samangabockersalitetid.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Therese: jo så känner jag med, dem säger bara " ja de blir bättre, och tänk så smidigt de är då".......suck

2011-07-08 @ 19:59:06
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Carina

Hoppas att det minskar nu och att gulheten inte ökar!

Förstår din känsla som du skriver om. Man vill så gärna att allt bara ska vara ok och att de ska säga "men åh så perfekt! Allt är bara MVG med er och barnet!" Men jag tycker ändå att varje BB borde ha som rutin att man sitter ner med den nya mamman och GRUNDLIGT går igenom amningen och HUR man ska göra.



Angående bärsjal. Är själv i de funderingarna nu och idag var jag till Barnens Hus och tittade på en och därefter for jag till min svägerska och lånade hennes Tricot Slen. Den är bekväm och det var inte så fruktansvärt tjorvigt att knyta den, men jag blev osäker på om jag har tålamod att knyta den varenda gång jämfört mot en bärsele där man bara behöver knäppa på sig den.

2011-07-08 @ 21:47:44
URL: http://tornedalingen.blogspot.com
Skrivit av: Anna

Jag köpte Babybjörn Miracle. Den var ju dyr 1399 :- men värd varenda krona. Max vill oxå vara när mamma hela tiden & man vill kunna plocka med båda armarna + att det skonar ju ryggen oxå. Hoppas det blivit bättre med amningen, hade jääääkligt ont i början oxå men nu är det inga problem mer som tur är!

2011-07-09 @ 21:01:26
URL: http://aannaa.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall