Shabby chic Skrivbord!

Idag fick jag äntligen hem det, dock skall det få sin shabby prägel först, just nu är den bara gammal o ful;) Ska börja slipa i veckan och förhoppningsvist kan jag måla det i helgen, då vårat skribord kommer bli "synligt" i sovrummet kommer förvaringen av allt SKIT man har på vara extra viktigt ( papper, pärmar, pennor, ja allt som hör ett skrivbord/kontor till ) Frågan är vart hittar jag snyggt sådana förvaringar som kommer passa in på min stil?
Och som inte är SVINDYRT, svprt men kommer nog bli suuper när jag är klar med allt:)

Lite före bilder:


Ursäkta röran men rummet är som sagt under "ombyggnad"



Love in slipnings action!



Tills han upptäckte att jag fotade och vägrade fortsätta jobba så länge jag fotade;P


Kommentarer
Skrivit av: Therese

det blir nog jätte fint! jag vill oxå göra om möbler till shabby chic stil, men hur ska man få till den där slitna looken? hur ska du göra?

2011-03-13 @ 22:11:23
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Therese: Jag har gjort det med 2 möbler innan ( tror dem finns i bloggen oxå ) Men beror lite på vilken färg möbeln har innan, Den ena målade jag med svart grundfärg och sedan vitt över för att kunna skrapa fram den svarta färgen, snyggast blir det ju om man målar i flera färger för att kunna slipa fram lager efter lager. Eller så kör man bara direkt på trät för att kunna slipa fram trät!:D

2011-03-13 @ 22:19:24
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Therese: Du kan även gnugga stearin på de ställena du INTE vill att färgen ska fästa, sedan är det bara att "gnugga" bort färgen när det stelnat!

2011-03-13 @ 22:37:49
URL: http://madeleneklund.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall