Viktbloggar!

Nu har jag rensat min blogglista, tog bort ca 70% då de flesta bloggarna idag är dominerade av viktnedgångs/vikt tips/ vikthets inlägg! Och det är så jävla tråkigt att läsa om!

Alla får ju skriva vad dem vill i sina bloggar och just därför väljer ja att sluta läsa dem! Övervikt är ett stort problem i världen, och jag tror att hetsen om att vi skall vara smala ger motsatt effekt! Alla vet vad man ska äta och röra sig ändå blir vi fetare o fetare och det beror på våran psykiska hälsa mer än fysiska tror jag!

Ja kämpar själv med min vikt och att läsa om andras människors vikthets ( som oftast redan är smala) blir som ett hån mot mig! Så nej tack, ja väljer nu andra bloggar!

Men vilka vart kvar?! Typ inga! Jo inredningsbloggar, killbloggar, läser några sköna rocker brudars bloggar. Och några fåtal till!


Kommentarer
Skrivit av: Kajsa

Jag ser det där med viktbloggar på ett litet annat sätt. För mig tillexempel funkar viktnedgången bäst om jag får skriva om den. Jag går inte ner i vikt för nån annans skull än min egen. Jag är överviktig och behöver gå ner så det har inte bara med utseendet att göra, utan även hälsan. Men för att jag ska skärpa mig behöver jag skriva om det. Det är tuffare att "fuska" om jag måste berätta det. Men det är inte inför andra jag tycker att det är jobbigt att skriva att jag fuskat, utan för mig själv.



Att andra sedan peppar och kommenterar är ett plus. Och det finns även de som kommenterat och berättat att jag genom att uppdatera hur det går för mig även sporrar dem, vilket inte är meningen egentligen utan bara en bonus.



Så jag tror att viktbloggar kan ha en positiv effekt också.

2012-04-11 @ 20:00:37
URL: http://kajsasundin.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Oki ja alla ser vi på det olika, jag tycker inte att det är ett dugg peppande att se tjejer som är "överviktiga" och har 2kilo att gå ner skriva om sina framgångar då jag själv kämpar röven av mig och har 25kg. Nä jag håller mig hellre borta från dessa bloggar!



Men roligt att det funkar för dig och säkert andra oxå! Och jag syftar inte enbart på din blogg utan många som jag läser som jag helt enkelt väljer att sluta läsa!!

2012-04-11 @ 21:54:00
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Skrivit av: Frida H

Börja läsa Onekligen, Hanna Fridén och Lady Dahmer!

2012-04-13 @ 19:16:05
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Skrivit av: Madde

Frida: Dem läser jag redan;) Det är peppande bloggar! Tack!

2012-04-14 @ 10:38:59
URL: http://madeleneklund.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall