Sömn helvetes!

Ja Ralph som haft hyffsade ok rutiner har nu ändrat sina helt nu! JIPPI, UNDERBART säger jag NOT!!! Vi har äntligen fått han att somna kl 19 utan att bråka ( han har tidigare varit övertrött och det har varit bråk i minst 1h för att få han att somna ) så det är ju skönt! Ett tag vaknade han kl 4 VARJE natt, exakt kl 04......Ibland tog det 30-40min att få han att somna och ibland somnade han så fort han får nappen ( han vaknar även ibland några gånger på kvällen natten för att få nappen ) Men nu har lilleman kommit på att nä vi gör morgon 04-05.....jag har försökt få han att somna om flera mornar nu, vilket resulterar i antingen ramaskri tills jag inte orkar mer och går upp, ibland ligger han bara och pillar på mig i ca 60min för att sedan bli arg och vi går upp och har jag tur somnar han om och sover 15(?!) min och asedan går vi upp, ja hur som helt FÖR tidigt!
Jag vet inte hur jag skall göra för att få han att sova längre, ja kan inte tvinga an att var avaken längre på kvällarna heller då jag tycker att 19-19.30 är en lagom tid för han att gå och lägga sig!
Han sovrutiner på dagarna ser oftast lika ut oxå då han knappt inte vill sova då heller. Han vaknar, är uppe va 2h behöver sedan sova vilket kan bli mellan 30-60min. Sedan vid 12.00 går vi ut och går och då sover han oftast 30min - 2h det förstnämnda är vanligast! så på ca 18vaken timmar sover han 2h. Är detta normalt?
Ja jag blir knäkt iaf! Fy fan för detta=( Och att hans humör är lika bra som han är på att sova länge gör inte dagen bättre=(
Tur det har sina bra dagar oxå annars hande jag sålt han! Här pratar han med mormor!!

Kommentarer
Skrivit av: Mange

Tuva-Li är likadan. Hon vill inte sova. Alltså på riktigt, finns inget intresse utav att sova. Min pappa sa "Hon har inte tid, det finns en hel värld att upptäcka" och jag kan inte annat än sucka och nicka instämmande. Varför sova när man kan leka och utforska? Troligtvis mer vanligt att han sover 2h/18 än ovanligt. Tuva-Li har varit vaken 21h på raken en gång. Den du.

2012-04-03 @ 07:51:02
URL: http://pumphagel.wordpress.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall